Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Köper nån begagnat?

• stebe

Medlem
    20 oktober, 2005 vid 08:02

Många är s.k teamriders eller återförsäljare eller känner nån som är det vilket innebär att väldigt mycket nya kites säljs långt under listpriserna, så varför köpa beg. när det går att köpa nya prylar billigt -> dåligt 2:hands värde

Utvecklingen har gått fort och gör fortfarande i den här brachen, jämför med att sälja en beg, dator eller mobil telefon -> dåligt 2:hands värde

De flest har denna sport som sin stora passion och vill inte köra på gamla grejor så de lägger gladligen mycket pengar på nya prylar varje år.. få vill alltså köra på ett par år gamla prylar ->dåligt 2:hands värde

summa summarum, uselt andrahandsvärde på kites och priset på kiten hemma i garderoben kommer bara att fortsätta sjunka ju längre tiden går.. så det är nog bara o finna sig i att slumpa bort grjorna om man inte lyckas sälja dem till någon mindre vetande nybörjare

• biorno

Medlem
    20 oktober, 2005 vid 08:37

vill du köpa en bra foil?

• stebe

Medlem
    20 oktober, 2005 vid 09:07

Bara om den har handtag..

• niklas82

Medlem
    20 oktober, 2005 vid 09:32

jag fick sålt min EH 9 hur lätt som helst.. ringde tiom damer till mig…

• magnush

Medlem
    20 oktober, 2005 vid 10:42

Svar till:

Många är s.k teamriders eller återförsäljare eller känner nån som är det vilket innebär att väldigt mycket nya kites säljs långt under listpriserna,

[/ QUOTE ]

Zilversurfar’n: Vad gav du själv för grejorna nya? Allt över 4000 SEK för begagnat låter som överpris pga ovanstående.

• luuddee

Medlem
    20 oktober, 2005 vid 11:15

har itne helelr haft problem o få köpare på mina kites.

• enerik

Medlem
    20 oktober, 2005 vid 11:20

Gaastran kan man ju köpa billigare ny.
    529 E

• milkman

Medlem
    20 oktober, 2005 vid 11:53

Jag har några med handtag (övningskiter) ifall du är intresserad. Både fyra och två linors.

• biorno

Medlem
    20 oktober, 2005 vid 12:21

stebe jag har en riktig kite, inte övningskite det är en foil på ca 7.5 kvadrat, styrs med handtag eller bom, man väljer själv, går att stanna direkt med bromsen samt att man kan hoppa över råkar.

• davids

Medlem
    20 oktober, 2005 vid 13:00

har hittils inte sålt något och gått med förlust, men har väl haft tur

• guran

Medlem
    20 oktober, 2005 vid 15:40

Svar till:

Jag har några med handtag (övningskiter) ifall du är intresserad. Både fyra och två linors.

[/ QUOTE ]

klart du ska slå till nu stebe. du som har pratat så länge om att börja köra ukrainskt.

• biorno

Medlem
    20 oktober, 2005 vid 15:49

Det blir paketpris med ukrainskt + tyskt och det är en vinnande kombination

• stebe

Medlem
    20 oktober, 2005 vid 16:07

Jag vill inte ha nått nyare än -02. Finns det fäste för en femte lina.

• biorno

Medlem
    20 oktober, 2005 vid 18:38

man behöver ingen 5’e lina då du kör med handtag, handtagen är i stål och är lite kromade också. Det funkar så att du bromsar med själva handtagen så draken liksom backar ner i fönstert, typ som när du överskotar en vanlig 4 linors, man kan iofs kalla detta 4’a linors men det är lite special, du kommer inte bli missnöjd. Dock borde jag vara missnöjd med mitt liv då jag inte har något vettigare för mig än att sitta och skriva massa skit.

• stebe

Medlem
    20 oktober, 2005 vid 18:44

Dra ner till Göteborg imorn då,.. så kan du lära mig “gyn-stolen”

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Köper nån begagnat?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.