Senaste nytt › Forums › Övriga › Off Topic › Köpes: North Superstar 3.7 2004
-
Köpes: North Superstar 3.7 2004
Publicerad av frippe75 på 25 april, 2005 vid 09:08Jajajajajaja…. jag vet att dessa skall in på köpes men risken är ju att ingen läser inlägget…..
Skicka ett meddelande om du sitter på ett segel som du vill bli av med!!
surfslusken svarade 19 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Jag har ett par Neil Pryde RAF cam wave/slalom och ett Wallen Dragrace. Alla segel är från 1991 och helt slutkörda, inte en hel monofilmspanel kvar.
Men till DEJ Frippe skulle jag inte sälja dom ens för 14miljoner US Dollars!!
-
Vafan ska du med ett 3.7 till? Det blåser ju inte. Mitt senast inköpta segel är ett 3.4. Skrattretande.
-
Det kommer, det kommer, om inte vid midsommar så blir det kring nästa jul och nyår…
-
Vad i h-lv-ete ???
Måste jag MOTIVERA varför jag vill köpa seglet av någon… JAg trodde vi hade marknadsekonomi i Sverige???
Och och då vill marknaden att jag skall motivera… så här kommer den…
Jag seglade överriggad 3 gånger med min 4.2 och hade vid dessa tillfällen betalat överpris för ett 3.7….
Nu har jag tänkte till och vill inhandla ett segel så att jag har det innan det blåser 3.7. (Det finns segelkrängare som har filosofin att man lägger en order (utan att veta priset) och sedan som förmån får välja färg och för detta vänta 10 veckor…) FAN dom flesta biltillverkare sätter ihop en hel bil (irätt färg !!!) på kortare tid 🙂 Japp där satt den….
För att motivera ytterligare för att slippa flera frågor så tänkte vi dra till Marocko i sommar så seglet lär nog komma till användning….
Eventuell sarkasm i mitt svar kan bortses från jag skojar lite bara ??
-
Hehe. Av exakt samma skäl köpte jag mitt 3.4. Kan ge mej fan på att denna säsongen blir den vindfattigaste i mannaminne bara för det. Ser ju bra ut änsålänge iaf.
Men jag ska inte lägga mej i dina problem. Hoppas inte ditt 3.7 skrämmer bort vinden i Marocko! =) -
Ditt problem Frippe är (förutom den breda konsultrumpan) att du är så förb..nat snål, vilket många verkar bli när dom som du har för mkt pengar. Sen att du har minne/framförhållning som min mammas häst och blir lika överraskad varje vår att de visst verkar bli surfsäsong i år IGEN??
Så får du panik och köper och säljer prylar till höger och vänster. Se bara ditt desperata inlägg i helt fel forum nu te x. Att alla dessa panik köp oftast blir helt åt he…te kanske du själv borde lärt dej vid det här laget. Eller ska jag räkna upp nåra exempel från den långa listan.*”Klippet” på den neon gula custom slalomen som du inte va riktigt “nöjd” med.
*Kopian på en känd vågbräda som visst var mer en slalom variant. Men den åkte du runt och svor på i 3-4år.
*Ditt “klipp” du gjorde på en freestyle bräda med tillhörande segel förr sommaren. Det tog ca 2veckor så insåg du att det inte va nåt att ha.
Vill du att jag ska fortsätta eller?
Lär dej ha lite framförhållning, lätta på ditt tjocka läder (och konsultrumpa) och lyssna lite på andra så kommer du få mkt mer utbyte av dina surfprylar.
-
Nu måste jag försvara Frippe här!
Vad är det för fel med konsulter -
Inget ont om konsulter. Det är Frippes breda bakdel det är fel på (bl a) och eftersom Frippe påstår sig va konsult så blir hans en “konsultrumpa”. Inte att förväxla med en sk “hockeyrumpa” då dessa har sin form efter fysiskträning. Medans Frippes fått sin form av fikabröd och många timmar i kontors stolen framför datorn.
-
Ehhh tid framför datorn??.
Ska vi räkna antal inlägg på konfen ??? Om vi sedan tar in i beräknnigen att dina uteslutande handlar om att trakasera andra istället för att bidra med surftips eller något annat du är bra på så….. Eller är det så att din plats här i livet är att sura över att andra har det “bättre”??? T.ex att dina “investeringar” i form av 2 år på kanarieholmarna in gav mer än ett biljardparti med Dunken och en del vårter på picken……
Samt att dina två år i Varberg inte heller lett till speciellt mycket mer än frekventa besök på Harrys med bakfylla och ångest som resulat….
Nej nu fokuserar vi på surfen och planerar trippen till Marocko istället. ALLA utom du är klara.. Ska jag boka rum till dig med ???
-
Svar till:
*”Klippet” på den neon gula custom slalomen som du inte va riktigt “nöjd” med.
*Kopian på en känd vågbräda som visst var mer en slalom variant. Men den åkte du runt och svor på i 3-4år.
*Ditt “klipp” du gjorde på en freestyle bräda med tillhörande segel förr sommaren. Det tog ca 2veckor så insåg du att det inte va nåt att ha.
[/ QUOTE ]
Ja tack fortsätt för jag tror precis att listan tog slut…
Skälet till att jag köpte den såkallade kopian var ju att min genom tiderna största surfidol (ehh???) surfslusken körde på dessa brädor… Du har ialla fall haft två????
Nej nu ska jag göra något vettigare…
-
Jag trakaserar inte “andra” Frippe, utan bara DEJ för du är den enda jag vet som verkligen förtjänar de.
-
Svar till:
Svar till:
*”Klippet” på den neon gula custom slalomen som du inte va riktigt “nöjd” med.
[/ QUOTE ]
Nej nu ska jag göra något vettigare…
[/ QUOTE ]
Vadå? Ska du lägga dej o dö?
Logga in för att svara.