• Publicerad av brunoboy på 25 juli, 2001 vid 20:31

Jag har surfat en del förut (på typ modell pråm), om några veckor ska jag iväg utomlands (18 mån) och kommer surfa jättemycket. Vil köpa en freeride men vet inte hur stor. Jag väger runt 73 och vill ha en bräda som jag inte tröttnar på. Tipsa gärna om modell,
    tacksam för svar
    mvh

(råkade placera denna på säljes också, sorry)

roy svarade 23 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    25 juli, 2001 vid 22:55

mistral flow 276….

väger själv 75kilo och kör segel mellan 7.5 till 4.0 på den, funkar helt kanon…man får inte en bättre liten allround bräda, Freeridebrädan surfers paradis säljer mäst av!

• dude

Medlem
    26 juli, 2001 vid 11:18

Håller helt med om flow 76an! Jag prövade lillbrorsans förra veckan med mitt 6.2 vågsegel o den är riktigt bra. Planar tidigt, tar bra höjd, gippar underbart o har perfekt volym för dig på 73 kg. Den har du kul på från 4.5 upp till sju-noll. Skulle rekommendera segel 4.5 5.5 6.8.

Sen finns det ju andra också, men det är lätt att hamna fel där, speciellt om du är ny till sporten.

-nicke

• syke

Medlem
    27 juli, 2001 vid 19:49

Om du inte vill lägga ut så mycket pengar så kan du satsa på en astro rock. håller i alla väder. lättplanad och lättkört bräda! ( mest för nybörjaren som vill börja segla mindre brädor!)

• troglori

Medlem
    30 juli, 2001 vid 07:39

Jag köpte en Bic techno evolution large 135 liter och är väldigt nöjd med den.
    Jag har tidigare seglat andra äldre och större brädor och var ute efter något slagtåligt och ändå roligt som bar mig (80 kg). Jag ville inte gå på brädor som måste vattenstartas utan ville ha något som det gick att dra rigg på utan att för den sakens skull vara stort och otympligt.
    Jag tror att Bic har lyckats bra med denna utveckling av deras blåa Techno modeller.
    Denna planar väldigt lätt och har potential, den är otroligt lättmanövrerad.

135 liter
    263 cm lång
    69 cm bred
    8,9 kg
    rek segel 5,5 – 8,5 m2

/Tröglori

driftwood.gif

• roy

Medlem
    30 juli, 2001 vid 08:41

håller fullständigt med, bic e-large är kanon…

ROY

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.