• Publicerad av sailorstiffrigg på 21 januari, 2008 vid 20:57

Började min återförbrytarbana efter 15 års uppehåll förra säsongen med formulasegling. Blev riktigt tänd på denna fantastiska form av segling igen. Inför kommande säsong tänkte jag skaffa slalomprylar också men har dålig koll på vad man ska ha för prylar. Tanken är att ha en slalombräda och max 2 riggar. Kitet ska va ett komplement till formulan så tanken är att kliva på slalombrädan när det blåser ca 9-10 m/sek och uppåt.
    Min vikt är ca 95 kg och jag gillar att köra lite överriggat och prioriterar fart framför manövrar och är även sugen å testa köra speed.

Vilken storlek på bräda?
    Vad rekomenderar ni för bräda?
    Vilka två storlekar på segel?
    Är det någon som har ett passande kit att sälja?

thomme svarade 17 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • jester

Medlem
    21 januari, 2008 vid 21:38

* 80 liters slalombräda. Spelar ingen roll vilket märke (men Exocet är sköna… :D)
    * 5.8 och 6.6-6.8, fullcambrat, såklart.
    * Glöm inte att budgetera för en 3–4 fenor oxå.

Jag har inget kvar o sälja (i dom storlekarna), men det finns det säkert andra som har..

• marden

Medlem
    21 januari, 2008 vid 22:54

skulle nog säga ca 6,2-6,5m2 o 7,2-7,6m2
    bräda 55-58cm bred

• benke-2

Medlem
    22 januari, 2008 vid 04:10

Tjena!
    Har en JP Slalom III (3) till salu i nästan nyskick (inte en ding).
    Brädan har 89 liter, 59 bred och väger endast 5,3 kg, dvs känns som en customslalom.
    Funkar från 8 sekunder (och accelererar igång direkt eftersom den är så lätt) med ett 7,0 även fast man väger 95.
    Pris7700 kr

• imported_macts

Medlem
    22 januari, 2008 vid 10:30

@sailorstiffrigg 440182 wrote:

Började min återförbrytarbana efter 15 års uppehåll förra säsongen med formulasegling. Blev riktigt tänd på denna fantastiska form av segling igen. Inför kommande säsong tänkte jag skaffa slalomprylar också men har dålig koll på vad man ska ha för prylar. Tanken är att ha en slalombräda och max 2 riggar. Kitet ska va ett komplement till formulan så tanken är att kliva på slalombrädan när det blåser ca 9-10 m/sek och uppåt.
    Min vikt är ca 95 kg och jag gillar att köra lite överriggat och prioriterar fart framför manövrar och är även sugen å testa köra speed.

Vilken storlek på bräda?
    Vad rekomenderar ni för bräda?
    Vilka två storlekar på segel?
    Är det någon som har ett passande kit att sälja?

Jag har ett Naish Stealth 6,5-07 till salu. Om du köper det så slänger jag med en AB+ 58 slalom från 03 (2,75, 95 l, 58 bredd) för en 5-hundring.
    PM:a för mer info.

• surferboy

Medlem
    22 januari, 2008 vid 13:43

Vi har grejor i lager. F2 SX S nya och beg samt North Warp 5,8 till 7,3 beg i bra skick.
    Ring 031-704 39 00 för mer info.
    Mvh,
    Gustav

• thomme

Medlem
    22 januari, 2008 vid 17:27

Kör du på ostkusten så lägg till ½-1 m2 å lite på brädan ffa om du ska åka slalom.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.