-
Köpråd slalomfena
Halloj!
Tänkte jag gör en tråd här för att få lite råd och skapa lite liv på de annars snart öde forumet!
Jag är på jakt efter en eventuellt två fenor till min 108l l jp slalom 66cm bred (har en plan på nyare några cm bredare men inte hittat någon än) .
Budget ligger på max 2500kr men runt 2000 är vad jag siktar på.
Utrustning idag :
I dagsläget har jag av raka fenor (weed har jag och använder sällan):
1st 37cm select s1 slm
1st 39cm zfin slm -s (nyligen inköpt så har inte hunnit prova)
De segel jag kör är oftast 6.2 och 7.1 men i enstaka fall 5.4 eller 8.4(dessa blir va de blir de få tillfällen de blir.
Mig själv: jobbar på tekniken, sätter inga planade gippar än men målsättningen finns om det efter en hittils säsong med drygt 500 ickeplanande gippar. Ett annat mål är 35knop i hastighet. Jag Är 187 och runt 90kg.Spots: chopigt, sällan speciellt platt, varekilsnäs och tollenäs är mest besökta.
Så.. Vad säger ni? Jag har haft flest select fenor genom åren, säkert inte dåligt men de är svårt att jämföra hur de står sig mot andra fabrikat om man inte kört annat. Så därför ser jag gärna ett annat fabrikat i fenväskan(är select the best efter förutsättningar så får de väl bli en till såklart.
Material? G10/kolfiber? Jag blev av muf rekomenderat deras slalom pro men de fenorna ligger utanför budget. Deras g10bslalom är istället ett alternativ, en begagnad zfin eller annat dyrare fabrikat funkar ju med om de är ok skick.
Längd? Jag är inne på ca 34 och 36cmHit me!
Logga in för att svara.