Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Köpråd, surfbil

  • Köpråd, surfbil

    Publicerad av nossodo på 25 februari, 2007 vid 20:12

    Jag behöver en bil som skall fungera som en andra bil i hushållet, det blir i princip jag som skall använda den och den kommer att funka som surfbil också.

    Önskemål, skall få rum med 1 bräda, par bommar och mäster samt några segel och diverse. Jag vill helst kunna packa in allt i bilen och förvara det där vissa perioder. Pris max 20000sek. Skall inte övernatta i den, behöver inte vara en buss.

    Kan ni ge några rekomendationer, jag vet inte mycket om begagnade bilar så jag vet inte riktigt vad jag vågar köpa och vad jag skall akta mig för.

    poppo svarade 17 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • mackan

    Medlem
    25 februari, 2007 vid 20:24

    jag tänkte sälja min mercedes 200 te kombi -90 ganska snart. maila mig på markus.olsson (at) berghs.se om det kan vara intressant. bilen finns i malmö.

  • kinetic

    Medlem
    25 februari, 2007 vid 20:31

    Jag gör reklam för min “surfbil”, en Passat Combi 91. Mycket rymlig, snål o bekväm! Enkel konstruktion och driftsäker, billig att lag om det skulle hända nåt. För 20000 får du nog en 95/96:a gissningsvis…

  • mr_johan

    Medlem
    26 februari, 2007 vid 16:11

    Skulle nog också satsa på en Passat eller Golf Variant 1,8. Eller eventuellt en toyotakombi eller kombicoupe (corolla/camry) men dom rostar ju tyvärr lite värre.

  • psychonauten

    Medlem
    8 mars, 2007 vid 09:07

    Jag köpte en passat -99 den är enormt stor invändigt, större än V70 t.ex. både last och kupémässigt 🙂 Skulle lätt få in min tabou100 i den utan problem, men nu för tiden kitesurfar jag bara så jag har inte det problemet. Men en passat variant (modellen innan -99 som är ändå lite större invändigt!) borde du kunna hitta för runt 20.000. väldigt bra bilar, och dom drar inte speciellt mycket soppa om du hittar en med vettigt motoralternativ!
    lycka till!

  • thomme

    Medlem
    8 mars, 2007 vid 17:11

    Hej
    Jag kör en Opel omega kombi-95, större än allt annat. Kompisen lastar 2 brädor och alla segel i sin. Jag lägger allt direkt på taket mellan railsen och packar fru och 3 barn i bilen.
    Min har gått 24 000 mil och nu börjar bakhjulslagren krångla, annars är det styrleder, bak/hand broms, kam-rem och rost man ska kolla på dom ( jag fick nya bakdörrar och skärmar på garantin för ett par år sedan) men ska du ha en för 20´ så gäller nog inte den längre.

    Man böt modell 94 och gjorde om den 00, tillverkningen upphörde 2003. Jag har precis köpt en 03 med 5000 mil på mätaren för 100´. Drar 0,7 – 0,8 vid lång körning och 1 l/mil
    vintertid i stan (om man kör med huvet villsäga)
    Du borde kunna hitta en 94-98 för 20´ beroende på hur långt den gott

  • jesse

    Medlem
    8 mars, 2007 vid 19:00

    Ber att få hålla med föregående talare!
    Har en Opel Omega kombi 97:a och är helnöjd. Min har gått 27 000 mil men går fortfarande som en klocka. Se upp bara så att rosten inte får fäste. Inte många dagar kvar nu Thomme! Ska bli skönt…..

  • thomme

    Medlem
    8 mars, 2007 vid 19:18

    Ja bara förkylningen släpper. Vad ska man ha för pengar med sig förresten ? Euro eller lokala eller ?

  • poppo

    Medlem
    15 mars, 2007 vid 14:25

    Kombi är inget krav. Jag körde med en Golf 88:a länge, funkade hur bra som helst. Vicka passagarerarsätet så kan man trycka in 2 småbrädor, några segel, mast å bom genom bakluckan utan att fälla baksätet! I skuffen lägger man resten (dräkt, sele fenor förlängare mm). Är man två eller fler har man ju takräcke. Kostar från runt 4000-14000 beroende på skick och mil. Billig, pigg och rätt driftsäker är mina erfarenheter.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Köpråd, surfbil

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.