• bohm

Medlem
    21 mars, 2005 vid 20:17

nörd

• patrikol

Medlem
    21 mars, 2005 vid 20:18

Du har tydligen inte fattat något så det är inte lönt att svara på dina korkade inlägg!
    Läs var problemet ligger istället det framgår tydligt av dina uttalande att du inte fattar alls.
    Det är inget som skall bort det är koden bakom fassaden som behövs fixas till inte utseendet på köp & sälj när man väl kommit dit utan att ingen kommer dit, det är möjligt att det funkar utmärkt på windsurfing konfen men nä’r 70% av användarna på ett forum tycker att det inte funkar så tro mig då funkar det inte! Oavsätt om du eller jag tycker att det funkar.

• kaiser

Medlem
    21 mars, 2005 vid 20:56

Vad är det som inte funkar?
    Är det att man inte får någon indikation på att något nytt är inlagt? Bara att klicka sig dit och kolla när senaste annonsen är inlagd. Kunde ju iofs bli markerat som på vanliga forumet.
    Att folk inte kan diskutera tycker jag e bra, men d har jag ju redan framfört.

• steffo

Medlem
    21 mars, 2005 vid 21:22

Ok, jag har läst igenom vad ni tycker funderat på vad jag själv saknar så är det just att på ett enkelt sätt se om det har kommit in nya annonser.

På högersidan så slumpas det nu fram bilder från Galleriet men om det istället visas de senaste annonserna så borde det vara lätt att snappa upp nya annonser! Vilket i sin tur borde bidra med lite mer kommentarer och drag?!
    /Steffo

• anonym-anvandare

Medlem
    21 mars, 2005 vid 21:37

alltså det är alltid lätt att säga att det var bättre förr. gå in o kolla på säljes o se hur många som kollat på tex din annons redan idag.17 just nu rätt hyffsat tycker jag då det faktiskt är folk som vet vad som väntar men vill veta mer-alltså säkert inte alla som kollar där eftersom alla inte vill ha samma kite.

Alla siffror o procent är inte särskillt bra om man inte har statistik från servern-så e det. det går inte o dra till med 70% för o visa vad man menar.

och att bara säga att det inte funkar funkar eftersom man upplever att det är färre som kollar o köper är inte till så stor hjälp för stefan.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 mars, 2005 vid 21:40

slumpningen är bra. kanske en klarare länk på första sidan tex nedanför forumlistan då vissa tydligen tycker det är svårt att hitta den lilla länken.
    annars funkar pilarna o senaste annonser bra för att se vad som kommit in men man missar de utan bild på snabbkoll av senaste. (vilket i och för sig uppmuntrar folk till att ha bild vilket leder till ett bättre köp o sälj.)

• curry

Medlem
    21 mars, 2005 vid 21:42

vadå “dra till med”?
    Om du ser på det inledande inlägget i tråden ser du klart och tydligt att precis 70% av de 60 stycken som svarat tycker att det var “bättre förr”.

• patrikol

Medlem
    21 mars, 2005 vid 21:47

Eftersom att det inte längre kommer någon indikation på kiteforum sidan är det som är problemet. Att det var bättre för är hur enkelt som helst att konstatera det kan vem som helst göra om man tycker så. På kitekonfen tycker 70 % så. Sen är det Stefans forum och han gör som han vill.
    Tror inte det finns någon här som inte tycker att det är bättre på köp & Sälj nu än innan problemet med att ingen kollar där längre är det som är problemet.

Är det som du säger lika många där inne och kollar som tidigare eller lite mindre så är det inget problem. Men är det som vi befarar att det är nästan ingen alls som kollar där jag kan kolla på mig själv jag kollade när något var till salu tidigare minst en gång om dagen nu kollar jag inte en gång i månaden! Jag glömmer helt enkelt bort den där köp & Säljes som finns någon annanstans än på kite konfen. För det är där jag är när jag är på Steffo.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 mars, 2005 vid 21:57

mm precis det är inte så representativt.
    eller är det bara 60st som är här? det skulle förklara den låga aktiviteten. serverstatistik skulle behövas som sagt…

• pjoter

Medlem
    21 mars, 2005 vid 22:06

å skulle nu nån vilja sitta å kolla på serverstatistik (kanske du vill) som låter som nåt av det tristaste en människa kan göra, i klass med bingolotto, så e de säkert bra. men då får ju personen tänka på att kolla på aktiviteten för 1v sen å inte nu när det e diskussion om köpåsälj.
    e det nån diskussion om detta på w-surfkonfen?
    kompisen som letar w-surfutrustning va förundrad över att de nästan bara e nya grejer som säljs här. har det alltid varit så eller har det kanske blivit ett annonsfall på den delen också här?

• patrikol

Medlem
    21 mars, 2005 vid 22:13

Du kan fråga 60 eller 600 eller 6000 du får samma svar i allafall. Procentuellt skilljer det sig inte mycket.

• kaiser

Medlem
    22 mars, 2005 vid 05:40

Klart tråden är lite ledande vad folk svarar, men skit samma.
    Skulle annonserna visas i dettta forum tycker jag att det t.ex ska ligga bland “Väder” och “Tidning” —->
    Borde inte visas med bilder utan endast texten, t.ex Säljes: 12a Globerider
    Bilderna gör det bara rörigt och oöverskådligt. Är man intresserad går man ju ändå in där och kollar.

Tycker f.ö. att förstasidan på “köp o sälj” e lite grötig. finns ju visserligen allt man behöver, men layouten gör att rubrikerna går ihop. Dessutom är man oftast vindsurfare eller kitare, varför rubrikerna kanske borde vara:

Kite
    Säljes
    Drakar
    Brädor
    Övrigt(bars….)

>|här visas bilder på senaste kiteannonserna|
    Köpes
    xxxx
    xxxx
    xxxx

Övrigt gemensamt(neopren….)
    (för alla sporterna)

motsvarande för vindsurfing

• nic

Medlem
    22 mars, 2005 vid 06:45

Senaste annonser till höger i forumet: Bra idee.

nic

• stellan

Medlem
    22 mars, 2005 vid 06:59

Vad är det som inte fungerar?? Har fått sålt alla mina kites där i år. Inget skitsnack om ens grejor – lättare att hålla priset då man slipper budgivning mm. Låt det vara.

• malmsten

Medlem
    22 mars, 2005 vid 08:38

Kul att någon till slut håller med mig åtminstone lite… 🙂
    Håller med stellan och har också sålt bra beggat på nya köp och sälj och framför allt med mindre engagemeng från min sida. BRA!
    Tror det mest beror på att mina annonser inte “ramlat ner och försvunnit ur synbarheten” på samma sätt som förr bara för att det inte hela tiden kommenteras på min annons… och det är väl bra!? Chatta kan väl folk göra nån annanstans.

Är fortfarande förvånad över att inte fler tycker det är bättre nu.

mvh
    /Jonas

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.