• kaiser

Medlem
    22 mars, 2005 vid 08:59

Håller fullständigt med.
    Tänk efter nu. Hur jävla jobbigt var det inte med allt babblande och skitsnack i trådarna och när alla skulle lyfta upp sin annons?
    Nä jag tror d blir mer drag där nu när säsongen kommer igårg.

• malmsten

Medlem
    22 mars, 2005 vid 09:11

Steffo m.fl.,

Jag tror inte det hjälper att ha nya annonser till höger. Jag tror det är överblicken som måste förbättras.

Att skriva kommentarer på annonser funkar ju nu också så det är inte problemet som flera kommit fram till.
    Att se om man har olästa annonserfunkar ju också, klicka på köp & sälj så syns de kategorier som har nytt i sig som t.ex. understrukna och i klarblå istället för blekblå 🙂 . När man sen tittar i katergorin så syns nya annonser man inte läst uppdeteringar i på samma sätt.

Konkret, vad är det då som är fel / saknas egentligen…?

1. Om någon skriver en kommentar på en annons så ser inte annonsen oläst ut igen, m.a.o fattar man inte att någon lagt en ny kommentar. Jag är helt övertygad om att detta är det största problemet med nya köp och sälj!!!

2. På diskussions trådarna få man veta hur många trådar som ändrats sen man tittade sist. Jag tror det är detta folk saknar framförallt… man ser antalet uppdaterade trådar inom parentes; 934 (42) om jag har 42 trådar med olästa uppdateringar.

3. Jag tror att inte tillräckligt många har skrivit kommentarer på annonserna så folk har helt enkelt inte fattat att det går att ha ett levande forum i och med kommentarer på annonsen om man vill. Detta tror jag man löser genom att göra “kommentera” länken mer iögonfallande. Sen kan man som annonsör lägga in en första kommentar direkt när man lägger upp annonsen, då fattar folk kanske och kommer kanske till och med hitta den nästan osynliga “kommentera” länken och börja diskutera / kommentera. Vill man som annonsör inte diskutera så kan man du skriva det så det framgår att det inte kommer bli någon het dialog på forumet.

Steffo, skulle följande gå att göra?

1. Fixa 1. Om man kommenterar eller uppdaterar en annons så ser det oläst ut igen.
    2. Fixa 2. Man vill se hur många uppdateringar per kategori (och när man valt kategori samma för annons) man inte ännu läst.
    3. Göra “Kommentera” knappen mer iögonfallande så de som inte fattat att det går att kommentera m.m. på annonser ser det tydlig.

Om ni tar bort nya köp och sälj utan att först försöka fixa ovanstående tror jag ni gör en jätte miss.

mvh
    /Jonas

• anonym-anvandare

Medlem
    22 mars, 2005 vid 09:21

alltså det går att få många erbjudanden och det går uppenbarligen bra att sälja också. tur att vissa kan se det här(kaise, stellan mfl.)

• anonym-anvandare

Medlem
    22 mars, 2005 vid 09:24

och till din kompis kan jag bara säga: lägg upp en köpesannons.
    och dessutom vad e gammalt för honom? finns massa saker från 99-2000 vilket är gammalt!(o billigt..)

• malmsten

Medlem
    22 mars, 2005 vid 09:25

Kanske ska förtydliga att jag tycker det är bra om annonserna även i fortsättningen visas i den ordning de lagts in och i inte hamnar på toppen av listan bara för att någon kommenterat på den. På så sätt undviker vi att folk “pushar” synbarheten på sina egna annonser med kommentarer.

/Jonas

• patrikol

Medlem
    22 mars, 2005 vid 10:15

Stellan känner jag väl anledningen till att han tycker att det är bra som det är är att han nästan aldrig är inne på Steffo! Lägger man in en annons på köpes och säljes och sedan inte är inloggad på Steffo på någon vecka så visst då är det ju inga problem.

Det som fortfarande inte tycks fattas är att om 70 % tycker att det inte är bra så är det förmodligen inte det i heller.

Det är inget fel på köpes och säljes det är bättre nu än innan är vi säkert överrens om alla.

Det handlar inte om det alls utan att köpes och säljes inte ligger som en tråd som tidigare.

Det innebär att man nästan aldrig är inne på Köpes och Säljes vilket 70% tycker är kasst.

Det spelar ingen roll hur bra en tycker att det är om 70 % tycker att det är kass.

• malmsten

Medlem
    22 mars, 2005 vid 11:25

Svar till:

Det som fortfarande inte tycks fattas är att om 70 % tycker att det inte är bra så är det förmodligen inte det i heller.

[/ QUOTE ]

Tyvärr är jag så dum i huvudet att jag inte håller med om detta. 🙂

För det första är missnöjda är mer benägna att rösta än nöjda. Det betyder inte att ni har fel, det betyder bara att missnöje oftast genererar större engagemang. Om man t.ex. gör en enkät med slumpvis utvalda får man större procent som tycker saker är bra än om man lägger upp en röstning där man kan rösta om man vill.

För det andra har många av de som inte ofta loggar in på steffo förmodligen inte röstat, men för köp/sälj är de lika viktiga som alla andra eller hur? För om man vet vad man vill behöver man bara (!) logga in när man vill lägga upp en annons eller kolla om det man vill köpa finns under säljes. Man kan logga in två gånger om året och endå vara en av de mer aktiva på köp & sälj om man verkligen avslutar sin affär.

För det tredje är de som går in på en marknad / i en affär som säljer dyra saker (där räknar jag in kitegrejjer) och “tittar och har trevligt / kul” oftast inte alls representativa för de som ofta köper/säljer saker i den klassen, tvärtom!

/Jonas

• anonym-anvandare

Medlem
    22 mars, 2005 vid 11:36

Jag kan bara säga att jag håller med där-bra sagt.

• matthias

Medlem
    22 mars, 2005 vid 11:43

mr malmsten, e du nån jävla politiker/statistiker eller? hur fan ska du kunna veta att det resultatet e missvisande? åt helvete med procenten, klart e ju att fler e missnöjda!
    dessutom har tillräckligt många röstat för att ge en faktiskt bild..sen vad som måste ändras e ju svårt att säga på rak arm, därför la jag in denna tråden så att många kunde få komma med åsikter. men då kommer mister malmsten å ska ha som han vill…

• malmsten

Medlem
    22 mars, 2005 vid 11:46

För att undvika offentlig avrättning från vissa (och istället riskera motsvarande från alla tjejer) ska jag nog tillägga att jag med “dyra saker”-argumentet inte tänkte på om man har mycket eller lite pengar att röra sig med. Jag bara menar att tidigare kommentarer i stil med “torgkonceptet roligare och mer intressant”, “det kändes bättre förr med all diskussion”, “jag går aldrig in där längre” och “saknar all liv och rörelse” påminner mig om beteenden liknande prutning i en facinerande matt-affär på semestern i egypten eller kanske när vissa IKEA fanatiska tjejjer går på IKEA 2ggr i veckan och varje gång efter en hel dag kommer ut med en blomma eller en kudde..

…att jämföras med när IKEA hatare som jag själv kollar lite i katalogen dagen innan och sedan går in på 5 minuter och hämtar en säng och en hylla som man vet att man vill köpa… hajjar ni? Folk som gillar “torg och folk nöje” vs “bra handelsplats” 🙂

now kill me
    /Jonas

• malmsten

Medlem
    22 mars, 2005 vid 11:53

OK, förlåt det var inte så jag menade, jag lovar!

Tycker bara det är trist när den sista delen av steffo som jag använder och tycker är bra riskerar att förändras till det sämre bara för att ni inte tycker den är “rolig” längre. Det är synd att ni inte kan fråga de som (som jag) i princip slutat använda kite konfen på steffo vad de tycker.

jag lovar att inte skriva mer nu
    förlåt om jag trampat på några tår
    hej då 🙂
    /Jonas

• matthias

Medlem
    22 mars, 2005 vid 12:11

de e ju de jag menar, en person ska ju inte förrändra nått. därför vill jag och även steffo tror jag kolla vad andra tyckte..om majoriteten tycker de e bra finns det ju ingen större anldening att överväga någon förändring. läget e ju dock lite annorlunda nu, det går ju att kompromissa..

• pjoter

Medlem
    22 mars, 2005 vid 12:26

men om man nu tar och gör vissa förändringar på den vi har nu (som malmsten sa), så kanske den funkar bättre än förra.
    tycker helt klart att det ska vara kvar så att den annonsen som kom in senast ska va överstå. så man slipper alla *upp*.

• bohm

Medlem
    22 mars, 2005 vid 12:27

Alla (eller iaf många) är väl överens om att det nya inte borde ändas tillbaka till det gamla rakt av. Det krävs kanske bara en modifiering av det nya.

Målet är väl att så många som möjligt ska vilja läsa köp/sälj ÄVEN om man inte är ute efter att köpa/sälja nåt. Ju fler som läser desto lättare är det att Köpa/sälja… Om jag ser att någon önskar köpa en grej som jag har liggandes i förrådet, kanske jag säljer den när jag ser köpesannonsen (även om jag inte hade tänkt sälja) Likadant är det om man inte har planer på att köpa nåt, men så ser man att någon säljer en grej billigt och då tänker man “en sån kanske jag skulle behöva”…

• matthias

Medlem
    22 mars, 2005 vid 12:35

precis

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.