Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Köp/sälj-tråd!
-
Jester;701738 wrote:Har ändrat lite bland “nålningarna”. Vad tycks?
Lysande!
-
7 mot
3 förHur kan det resultera i ett “ja” svar och ok ifrån moderatorer?
Istället för att kolla köp & sälj där man enkelt får upp senaste annonser måste nu “shopping-intresserade” dessutom kolla igenom två forumtrådar fyllda av radannonser utan varken beskrivningar eller bilder på vad som säljs?
Och detta pga att den publika förfrågan/omröstningen ger sju personer som är emot och endast tre som är för?
rofl, host, harkl…
-
Största problemet med köp och säljforumet är att det inte verkar fungera med Tapatalk (iOS och Android-klient för att läsa forum). Det är nog en av anledningarna till att folk inte läser/följer det.
Just nu lutar det åt en nålad tråd. (var lite därför jag städade lite bland nålade trådarna.)
-
rabbit;701751 wrote:7 mot
3 förHur kan det resultera i ett “ja” svar och ok ifrån moderatorer?
Istället för att kolla köp & sälj där man enkelt får upp senaste annonser måste nu “shopping-intresserade” dessutom kolla igenom två forumtrådar fyllda av radannonser utan varken beskrivningar eller bilder på vad som säljs?
Och detta pga att den publika förfrågan/omröstningen ger sju personer som är emot och endast tre som är för?
rofl, host, harkl…
Kommer att bli tröttsamt att läsa om alla prylar som ska säljas.
-
Bara att undvika en tråd. SÅ tröttsamt kommer det inte vara, kanske? Om det däremot fortsätter att postas trådar så fort någon har nåt att sälja, DÅ kan det *kanske* bli lite tröttsamt…
-
Ja e faktiskt inte moderator på den här delen av Surfzone… :santa:
Om demokrati gäller, kör en omröstning å gå på det.
Själv e jag nog på Jesters spår – en tråd är ju inte sådär supersvår att hoppa över?
-
Som vanligt är det svårt med en omröstning i ämnet då dom som är negativa är dom som aktiverar sig. Blir så att jag går efter hur “stora” konfen har gjort.
Och för att vara glasklar är jag moderator i detta forumet (och endast detta, dessutom)
-
“vila i frid begnad utrustning” tråden…är ju inte direkt en bra köp och sälj tråd..
-var det inte ngn som sålde en gammal vågis på sidan 34…vem var det nu…JO! ok..pm så kanske man kan se en bild..
nehej den var såld..men här en en ny på sid 36..scrolla scrolla…
nej ingen där… bläddra mera…
..
ngn som tycker den tråden funkar bra?
-
Quote:nehej den var såld..men här en en ny på sid 36..scrolla scrolla…
Antagligen han som sålde på sidan 34 tyckte tråden fungerade bra… Men som sagt skit i att läsa tråden… Den stora fördelen är att vi slipper en massa trådar som börjar med “ingen läser ju i köp och sälj, så jag postar här istället”. Iofs så stör jag mig inte så mycket på det heller, men blir nog renare för dom som är allergiska mot säljtrådar?
-
Dom flesta annonserna har flera hundra views så visst läser folk dom. Sen att ingen köper är en annan sak men det har nog andra orsaker.
-
Frågan är varför det ena ska utesluta det andra. Går det inte att köra parallellt? Då finns ju lite ökad chans att det blir affärer av.
Köp-säljforumet har varit värdefullt för mig där jag vid ett antal olika tillfällen och helt utan problem köpt tre brädor, minst sex segel, ett antal master, flytväst och kanska något mer. Dock inga speedprylar förståss.
-
Varför inte bara en ‘köpes’ tråd?
Jag tycker att ‘köp och sälj’ är skitbra, man kanske kan lägga till några filter som diciplin, stad, ålder, märke, osv.
När surfzone först hade en mobilsajt fanns en bra ‘köp och sälv’ del med bilder på startsidan, sen gjordes det om och allting blev svårläst och dålig…Att ha en fenbytartråd eller halvmasttråd tror jag också kan vara smart.
-
Skall ta en ordentlig koll med surfzone pöjkarne och se vad som kan göras på köpåsälj fronten, bättre kan det absolut bli.
Logga in för att svara.