-
Köpt kitegrejer i Spanien! Komplettera?
Tjabba, tjena! Simon är jag, en kille helt grön på kitesurf! Har åkt en hel del wakeboard och vattenskidor innan men vill ha ny utmaning och en sport där man kan själv avgöra hur fort man vill åka och var osv, en friare sport helt enkelt jämfört med wakeboard och vattenskidor! Min brors kompisar har kört kitesurf i många år och har därför länge velat testa på men inte haft pengarna till att själv skaffa utrustningen som krävs! Men fick nu lite inspiration under en resa till Spanien där jag nu hittade en kiteboard för 40€ som dom sa skulle vara en bra lite roligare bräda (trickbräda) om jag ville testa på sporten! Så tänkte lägga upp bilder på det jag fick och ni får sedan säga vad jag mer behöver för att få en bra utrustning, gärna för en rimlig slant! Instruktör har jag ju min brors polare till men dom är just nu bortresta under närmsta 2 månaderna så tänkte skaffa ihop prylarna tills dess! Here we go!
Brädan en “Shape” bräda med “freestyle” Slingshot bindningar som dom sa!
Fick med den här gratis, han ville blii av med den… Som jag har förstått så är det här “handtaget” inte till för surfning med bräda utan bara för att öva med kite på land? Am I right?
Själva connect grejen är ju paj… Fick med den också gratis men vet inte om jag har nån användning av den ändå?
Närbild på “handtaget” Naish står det och en fastsydd plastlapp där det står 12…Nu är det er tur att hjälpa mig! Hade det gott från ett soligt Spanien och 26+ grader!
Logga in för att svara.