Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kör lugnt i Björlanda!

• Kör lugnt i Björlanda!

Publicerad av andreas-f på 6 maj, 2005 vid 08:26

Igår var andra gången jag blev stannad av en gubbe i Björlanda som klagade på att alla surfarna körde som busar på vägen ut till Store Udd/Fågelviken eller vad det nu heter. Han var inte direkt arg men tyckte att vi borde ta det lite lugnare och gärna köra i 30 genom bostadsområdet. Kan nog vara värt att tänka på så att det inte blir problem med att dom vill stänga av vägen eller liknande. Dom skulle ju till exempel kunna börja gnälla om att det är fågelskyddsområde i hela viken och då kanske man inte har så mycket att säga till om.

Han sa för övrigt att han brukade kolla på surfarna, han tyckte det såg coolt ut.

mattap svarade 19 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • the_novice

Medlem
    6 maj, 2005 vid 08:35

Instämmer, har inte själv blivit stoppad men ta det lugnt så att det inte blir problem med dem boende. Förra året lågt det även ngn form av farthinder som såg hemmagjort ut. Gäller väl också att inte skräpa ned vid stranden mm…

• anonym-anvandare

Medlem
    6 maj, 2005 vid 11:09

Instämmer med de föregående talarna. Kör lugnt. Man brukar vara rätt fartblind när man kommer ner bland täta buskage och hästar efter att ha legat i …ja vad man nu ligger i när man är surfsugen. tongue.gif

• mattap

Medlem
    6 maj, 2005 vid 11:23

håller med!!

Jag har åxå fått en hyttande näve mot mig av en gammal tant och då tyckte jag ändå att jag körde riktigt sakta. Tror att de boende inte tycker det är så superskoj när det drämmer förbi 20 bilar på vägen så fort det blåser. De tittar nog extra snett på oss jämfört med andra trafikanter!

Se till å håll under 30!! Vore inte skoj att inte kunna surfa där mer!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kör lugnt i Björlanda!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.