Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kordinationstips

• Kordinationstips

Publicerad av emil_h på 10 februari, 2007 vid 12:15

Jag skulle vilja ha lite tips på hur jag kan förbättra min styrbordsegling. Känns väldigt konstigt att göra trick för det hållet. Vad kan jag göra för att få ungefär samma känsla för det hållet? Några grejer man kan göra på land och träna upp redan nu innan säsongen börjar? Har börjat borsta tänderna med vänsterhanden :). Vet inte om det hjälper speciellt mycket.

Tack för förhand

calle_b svarade 17 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • donpedro

Medlem
    10 februari, 2007 vid 19:35

jonglering, balansering och att faktiskt träna att göra saker med vänster hand. Kan vara bra om du kör skate elller snowboard att träna på attköra fakie.

• emil_h

Medlem
    11 februari, 2007 vid 15:42

Tackar.

Fler tips någon?

• wind-lover

Medlem
    11 februari, 2007 vid 15:58

aaah intressant ämne!
    Jag skulle också vilja ha fler sånna tips!
    Man har ju en bästa sida som sagt, roligt om det gick lika bra på båda hållen…

• callep

Medlem
    11 februari, 2007 vid 17:07

@Emil_H 364634 wrote:

Tackar.

Fler tips någon?

ladda mer på det “dåliga” hållet.. det handlar bara om vad man är van vid tror jag. efter ett tag vänjer man sig vid det andra hållet ,

• Per Lindahl

Gäst
    17 februari, 2007 vid 16:00

Tjena Emil!
    Eftersom jag är jäkligt “babordshänt” fick jag för mig att det bara sitter i skallen och om man bara laddar på så… det receptet funkade inte så bra.
    Tycker dock att det släpper lite om man ligger och kör “fel håll” ett tag , vi får väl åka till västkusten, körkortet klart?

• emil_h

Medlem
    17 februari, 2007 vid 16:34

Tjena Per!!

Ja, det bästa är väl helt enkelt att träna på sin dåliga bog. Får träna mer på det i sandviken, där är ju helt fel håll egentligen vid SV.

Jajamen, körkortet blev klart i januari. En jäkla frihetskänsla. Man har vant sig ganska snabbt men man lär väl uppskatta det mer om 7-8 veckor då säsongen drar igång!?

Hoppas på många bra dagar i sandviken i vår, det hade inte suttit helt fel. Förra året var ju katastrof :(.

Hörs /emil

• gammelsurfen_

Medlem
    18 februari, 2007 vid 12:51

börja lira gitarr, då använder du båda händerna och de måste vara synkade, sjukt bra får att få upp kordinationen.

• gammelsurfen_

Medlem
    18 februari, 2007 vid 12:52

och man får ju inte glömma bort att det är en FET brudmagnet 😉

• calle_b

Medlem
    18 februari, 2007 vid 22:41

tänkte skriva “lira trummor”, men det föll bort på grund av just “icke-brudmagnets-faktorn”… 😉 Skinnbanjo me vänster fot har jag hört funkar ypperligt.

Ha d gott

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kordinationstips

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.