-
Korsika?
Någon som vet om det är bra vindsurfing på Korsika och om det finns någon vindstatistik för ön, surfcenter o s v?
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Korsika?
Någon som vet om det är bra vindsurfing på Korsika och om det finns någon vindstatistik för ön, surfcenter o s v?
Grymt bra vindstatistik, södra Korsika sägs väl tillhöra de mer vindsäkra ställena i Europa. Jag var själv i Calvi, på norra delen av ön i augusti förra året. Tog med grejorna för 400 kronor (tjejen jag bokade av visste inte om det var någon skillnad på vindsurfing och surfing) och seglade några dagar. Calvi är inte direkt perfekt för vindsurfing, men hyggligt vindsäkert. Bonifacio och Porto Vecchio är nog bäst lämpade, för våren och höstens Mistralvindar finns flera bra vågställen också.
Korsika är för övrigt en underbar ö som påminner om rivieran, men utan att vara exploaterad.
Langley är mig veterligen det enda bolaget som bedriver charter. Enkelt att flyga direkt med tanke på utrustning. Flera uthyrningställen finnns på ön.
Jacob
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Korsika?
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.