Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Körställning

• Körställning

Publicerad av eusebio på 20 augusti, 2011 vid 16:28

Jag har lite problem med att främre foten har tendens att glida ur främre stroppen. Vilket förstärks i samband med att farten ökar. Har provat med lite olika positioner på mastfoten men inte med något direkt höjdarresultat.
    Känns som om jag behöver lite mer tryck på främre foten men lyckas inte hitta någon riktigt optimal körställning. Som det är nu är det bara en tidsfråga innan man åker på en benhinneinflammation så mycket som tårna får kämpa.
    Några tips?

glader svarade 13 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • levieux

Medlem
    20 augusti, 2011 vid 18:05

5- The foot exits from the front strap causing us to catapult:
    Put the foot straps in the outer position on the board. The foot might have found a good stable point on the rail of the board, and the strap is too far inward to give a good lock in position. Therefore by bringing the strap closer to the foot will give further security whilst sailing.

Move mast foot forward; when doing this, your whole body moves forward and thereby bringing your front foot closer to the front foot straps.

Lower the boom. This again will bring your front foot forward as the whole body gets closer to the board. This also gives more control in high wind.

http://www.point-7.com/?p=828&lang=en#more-828

• grrrr

Medlem
    20 augusti, 2011 vid 19:40

Upp med stortån bara.

Eller som LeVieux säger, mastfot fram (lite) och bom ner (lite).
    Byta till mindre segel går också, då går det inte lika fort…

• glader

Medlem
    20 augusti, 2011 vid 21:02

Om du använder sittsele tycker jag att du skall testa midjesele. Det hjälpte mycket för mig.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Körställning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.