Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing KORT PÅ SURFGUBBSENS BRÄDOR!!!???

• memnoch

Medlem
    9 maj, 2003 vid 13:26

Hej

Bifogar en URL där man kan se en bild på mina nyinköpta brädor: En Fanatic Cross 90 och en JP Freeride 144… cool.gif

Brädbild

Nu skall äntligen min Tiga 260 få vila sig… wink.gif

/Mem

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    16 maj, 2003 vid 13:03

MY NEW BOARD!!
    NaishCompWave 8.3 smile.gif

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    16 maj, 2003 vid 13:05

o andra sidan tongue.gif

• markram

Medlem
    16 maj, 2003 vid 14:12

Hej, Memnoc.
    såga tt du varit i Sönderborg och tjackat plank.
    Har en del släkt där nere och tänkte dra ner di t på surf senare i år.
    Har du några tips och erfarenheter?
    Är också nyfiken på om du är nöjd med surfshopen där?
    Min kusin är bekant med innehavaren och funderar på att ta en titt på deras utbud nästa gång jag är där.

• knutman

Medlem
    19 maj, 2003 vid 12:17

Min Fanatic Fly 256

bilder på Fanaticen in action finnes her:
    http://w1.402.telia.com/~u40220337/pictures/index_pic_surf.html

knut

• hoglund

Medlem
    19 maj, 2003 vid 21:22

tjohoo. här kommer min, dock ingen vågis. är inne på min andra säsöng. en kvick freeride duger gott

• memnoch

Medlem
    20 maj, 2003 vid 08:32

Hej,

Jag surfade inget när jag var där utan åkte dit för att hämta mina prylar som jag beställt. Anledningen till att jag åkte dit (och inte bad honom skicka prylarna på post)var att jag ville undvika eventuellt krångel om något var trasigt + att vi fick en trevlig dagsutflykt.

När det gäller surfshopen så är jag nöjd med priserna men inte utbudet på plats. Lars som har shopen kan fixa allt, och då menar jag verkligen allt. Det han har på hemsidan är i princip bara exempel så ta inte det mer än som riktmärke (framförallt begagnat sidan håller han INTE uppdaterad). Jag hade med mig två polare ner och de blev besvikna på utbudet i shopen…. Du skall inte räkna med att han har prylar i shopen för den är i princip tom så när som på det han precis skall skicka iväg.

Hans tillvägagångssätt baseras på stor omsättning med hjälp av många kunder. Vissa märken kan han göra bättre priser på än andra. Han är drömmen för oss som tror på marknadskrafterna. Bästa sättet att göra affärer med honom är att fundera ut vad du är ute efter, kolla upp prisbilden här hemma och ring och snacka med honom. Han kommer att ge dig sina priser som är mycket bra (sparade ca 1500 per bräda trots dålig växelkurs) och du kan även deala med honom om du köper lite mer. När ni är överrens om pris så vill han att du faxar ner det ni snackat om så att han och du har ett “kom-ihåg” på vad ni var överrens om (detta kan du göra utan att beställa, typ som prisuppgift) och sen är det bara att beställa.

Efter att ha varit där skulle jag inte tveka att göra affärer med honom igen. Exempelvis så hade jag beställt en bom av honom som var skadad när den kom till hans shop. Eftersom den var skadad så skickade han efter en ny direkt som inte hunnit komma. När jag var där betalade jag alla prylar utom bomen och vi kom överrens om att han skulle skicka den till mig direkt när han fick den. Den kom ngn vecka senare och jag betalade då in pengar för den direkt på hans konto enligt hemsidan. Inga problem. Som alla “postorder” affärer gäller det ju att kolla att det inte är några skador på prylarna. Eftersom jag handlade för 25 lock tyckte jag att det var värt att åka dit och få prylarna på plats och se att de var ok.

Hemsidan: Sönderborg Windsurfing butik

Hoppas att det var lite hjälp… laugh.gif

/Mem

• markram

Medlem
    20 maj, 2003 vid 08:52

Tackar för infon!
    Nu skall jag ta en koll i kalendern och ringa mina kusiner.
    Jag får väl passa på att berätta att han har gott rykte ända upp i svedala också laugh.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juli, 2003 vid 09:43

ja det var en massa brädor

• sunkan_

Medlem
    10 september, 2003 vid 16:42

Idag fick jag min SB Surf 78 -01 så jag var tvungen att dela med mig av skönheten.
    Vill ni se fler bilder så kan ni kolla på http://zappa.cx/~sunkan/surf78/

[img]http://zappa.cx/~sunkan/surf78/125-2519_IMG-800×600.JPG[/img]

/Sunkan

• karnan

Medlem
    10 september, 2003 vid 18:45

Tjusigt! Roligaste tråden på länge. Jag ska knäppa några bilder på min Funboard från äldre stenåldern. Vill du bättra på samlingen så finns det också ett par hemmabyggda skönheter under tråden “Säljes/Garagerensning”.

/Johan

• skywalker

Medlem
    10 september, 2003 vid 20:11

Ska hitta lite mer att lägga på Säljes/Garagerensning. Vet bl.a att det finns en tandembräda. Lång som bara den, men säkert inte lätt att segla på smile.gif Vet dock inte om den är till salu grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    10 september, 2003 vid 20:22

Svar till:

Ska hitta lite mer att lägga på Säljes/Garagerensning. Vet bl.a att det finns en tandembräda. Lång som bara den, men säkert inte lätt att segla på smile.gif Vet dock inte om den är till salu grin.gif

[/ QUOTE ]

Såg en reklamfilm på ftp:n där någon Hawaiansk segeldesigner — minns inte vem — visade en tandem för Sr och Jr. Senior akteröver med rejält segel, och junior föröver med en minirigg. Man undrar stilla vad som händer om farsan får ett kastfall…

/Johan

• skywalker

Medlem
    10 september, 2003 vid 20:25

Svar till:

Såg en reklamfilm på ftp:n där någon Hawaiansk segeldesigner — minns inte vem — visade en tandem för Sr och Jr. Senior akteröver med rejält segel, och junior föröver med en minirigg. Man undrar stilla vad som händer om farsan får ett kastfall…

/Johan

[/ QUOTE ]

Hehe ! Har någon gammal surfbok där det finns bilder på gamla tandemåkare. Givetvis med tidsenliga trekants-segel och små…jättesmå badshorts grin.gif

• jeppo_f

Medlem
    11 september, 2003 vid 09:28

Här får ni nått att bita i! Min första bräda, en Bic Hardrock från tidigt 90-tal nångång, som efter en intensiv inspektion av en musselbank i Lynaes fick fenboxen bortsliten, och således ansågs osäljbar, används nu för tiden som soffbord i campet “Mudhole Surfers” på somrarnas musikfestivaler.
    På Arvikafestivalen i år fyllde brädan 10 festivaler, och den har varit runt på både Hultsfred och Roskilde. Precis lagomt stort bord, möjligen lite riskabelt att ställa sin öl för lång ut mot kanten, eftersom grejjer glider av där, men man lär sig…

/jeppo

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing KORT PÅ SURFGUBBSENS BRÄDOR!!!???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.