Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kort rapport nerifrån…

• Kort rapport nerifrån…

Publicerad av adde på 25 augusti, 2005 vid 11:58

Körde ner mot lejet vid 06.15 i morse och vid 7 var det helt platt (lite skvalp inne i viken såklart) sen vidare till Olofsbo där det i alla fall blåste men var platt och onshore, trodde att vinden ökade lite så jag åkte runt lejet till Södra Näs och där kom vinden åt och det bröt knähögt vid stenarna. Ingen höjdare, så jag körde Torkelstorp ett par timmar. Först med 5.8 och sen 4.7. Gräset störde inte så mkt men det kändes som om det blev värre av vinden?! vinkeln har inte ändrat sig sen o morse men det har kanske byggt lite vågor pga mera vind.

Kör hårt!

/adde

toka svarade 19 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • the_novice

Medlem
    25 augusti, 2005 vid 12:35

Jag drar ned nu och hoppas på Lejet men annars får det väl bli Olofsbo och stenarna… tongue.gif

• lars_k

Medlem
    25 augusti, 2005 vid 17:47

Lejjet var skitbra mellan 15-18. Körde 4.0 med bra tryck och finfin vinkel, nära sideshore. 1.5-2m fejs. Synd bara att man kraschade en “ej-urkrokad-tabletop” från 4m rätt ner i riggen och sitter här med en fet lårkaka. Dock med denna skitsäsongen är man ju ändå lycklig =)

• the_novice

Medlem
    25 augusti, 2005 vid 19:50

Jag var också där fram tills vinden dog. Körde EVO62 men hade glömt förlängaren till 4.2 seglet så det fick bli 4.7 med mycket nedhal. Kanondag med riktig go vinkel!
    Laddade på några bakåtar med jag har problem med att komma runt ordentligt så det en del rejäla ryggplask, men vinterräkten skyddar ju rätt bra…

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    25 augusti, 2005 vid 20:03

ja fasen va nöjd man e, 1h 30min inklusiv en skyhelvettes bilkö va lätt värt 45min segling grin.gif

men dem 45min var det fullt pansartryck i 4.2, toknöjd cool.gif
    give me som more laugh.gif

• tdk

Medlem
    25 augusti, 2005 vid 20:11

Kan bara hålla med.. smile.gif Gött mos!!!
    // Thomas, som fick testa sin EVO i dag! Tjohoooo!!

• fnassel

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 07:47

Riggade 5,7 straxt efter kl. 09.00 bra tryck men små vågor för en nyköpingsbo episka förhålanden, GIck in och riggade ner till 5,0 vid 11.00. Kanondrag och nu började vågorna bli lite bättre. Drog en frammåt några taffliga bakåtförsök, tabletop men främst försökte jag rida vågor, och med den sideshoren som var så var det riktigt roligt. Euforiska förhållanden för en amatör.
    Vid 13.00 tog vi lunch, åter på vattnenvid 15.00 fortfarande 5.0 och tokigt överriggad. In och bytte till 4.4 för att bara upptäcka att även detta var stort nog men framförallt så var brädan nu alldeles för stor och gubben trött. Gjorde några höga hopp och taffliga vågridningar för att avsluta vid 17.00 med en riktigt trött och sargad kropp.
    Kul som f…n var det i alla fall och det lär inte bli sista gången. Får nog köpa ett mindre segel och bräda framöver för dessa dagar.

/Gammelsurfaren

• adde

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 08:32

Fan idag lovade DMI mfl vind så jag testade beerlanda. Onsala visade 10, bron bara 5 men stenungsund medel på 8 och mkt riktigt så blåste på bra i beerlanda. Riggade nya AMP 6.5 och han inte ens ut på vattnet innan regnet kom och tog vinden. Övade stall-tacks tills vinden inte orkade trycka upp seglet.

Bomkörning!

/adde

• kate

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 08:50

Kom ner till Lejet strax efter 18 för att precis missa vinden med några minuter. Bilen fick sig iallefall en körare!!!

• toka

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 11:09

Känner igen det där, Kate. Välkommen hem förresten! Satt i bilen i Torkelstorp och slängde i mig massa pastasallad för att vara redo för ett par timmars kvällssurf när jag plötsligt ser alla surfare stanna ute på vattnet…
    Och nu sitter man på jobbet igen och ser sol och vind utanför fönstret!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kort rapport nerifrån…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.