Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kort resa typ en eller två veckor till surf nu och framåt?

• kort resa typ en eller två veckor till surf nu och framåt?

Publicerad av dude på 18 februari, 2007 vid 21:14

har lite abstinens här och speciellt på vågsegling då, helst side-shore också, så jag tänkte höra med er vilka bra ställen det finns möjlighet att söka sig till för att få ett brejk från jobbhjulet hur än intressant och kul det än må vara.

irland, vilket ställe är det man flyger till egentligen? om man ska kolla flygpriser, typ med seat24.com mrjet.se eller vilket ställe det nu är man går in på…

saudi-arabien, finns det något ställe i närheten av Riyadh? jag ska typ dit och hålla kurs ett par dar om ett par veckor. troligtvis är det nog för långt till närmaste spot…

fuerteventuras nordkust för vågsegling – är det något? för vindosäkert för att bara åka dit en vecka eller två kanske? kanske bara ger tre dagars segling?

vad finns det för mer ställen om man i utopin då skulle vilja ha sex dagar i rad med logohögt side shore och 4.7? (kanske helst inte heller med huva, vantar och tjocka dojjor då heller 🙂 )

jeppo_f svarade 17 år, 9 månader sedan 9 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • dude

Medlem
    18 februari, 2007 vid 21:33

läste masses rapport från brandon bay påskhelgen 2006. härligt med sideshore! ah, så det är till Dublin man flyger 🙂 det blir till att kolla prognoser, aktuellt flygpris och tillgängligt boende då! hmm. klart intressant…

• rasmus_w

Medlem
    18 februari, 2007 vid 21:33

Vad har du för budget? Jag antar att den är rätt tajt eftersom du inte verkar ha Kap Verde på listan. Okej, risken finns att du får sitta på stranden och titta på medan världscupseglarna är ute och leker men men…

• mag

Medlem
    18 februari, 2007 vid 22:21

Tror inte Oman har börjat få vind så här tidigt men jag är osäker. Där finns ju annars en del vågsegling.

/Magnus

• bananen

Medlem
    18 februari, 2007 vid 22:54

sa?????

• dude

Medlem
    19 februari, 2007 vid 07:49

du bananen, sa är inte direkt mål för någon “kort resa typ en eller två veckor”!

• dude

Medlem
    19 februari, 2007 vid 07:57

Mag, du nämnde Oman, var är det eg seglingen finns? Är det ett speciellt ställe, en specifik destination, stad, flygplats, eller är det generellt lång bilväg från Flygplats till surf-spot? Jag skickar med en bild på området runt Riyadh. Det är 120 mil från Riyadh till Oman…

• lars_k

Medlem
    19 februari, 2007 vid 08:19

Kolla Staffans eminenta resedagbok från Oman: http://www.surfdagboken.se
    Du får scrolla ner lite/söka till Oman-delen.
    “Masirah Island” ligger utanför östra delen av Oman (som jag fattat det…).

• bergelin

Medlem
    19 februari, 2007 vid 09:33

Dude // Dahab har ju vind nu, dit är det ju enkelt att resa..

Sen tror jag att det är bättre att flyga till Shannon Airport på västra Irland och som bara ligger några mil norr om Brandon Bay.. Dublin ligger ju i öster..

• bergelin

Medlem
    19 februari, 2007 vid 09:36

Dahab har visserligen inte så bra vågsegling.. sorry, ska läsa hela ditt inlägg nästa gång innan jag svarar.. ;o)

• bananen

Medlem
    19 februari, 2007 vid 10:13
    dude;365753 wrote:
    du bananen, sa är inte direkt mål för någon “kort resa typ en eller två veckor”!

Nä, kanske inte. Fast är det så krångligt? Ingen tidsskillnad, massa flyg. Okej lite logistik på plats, men, va fan? Måste väl vara krångligare att åka till Oman?

• dr-masse

Medlem
    19 februari, 2007 vid 10:37

@Bergelin 365767 wrote:

Sen tror jag att det är bättre att flyga till Shannon Airport på västra Irland och som bara ligger några mil norr om Brandon Bay.. Dublin ligger ju i öster..

Shannon är ju grymt för BB, men dessvärre gick inga direktflyg dit när vi bokade. Och mellanladningen innebär a: att man riskerar stryl med prylarna och b: att det faktiskt tar längre tid…

Bilfärden över från Dublin är helt OK, inte värre än Stockholm – Varberg, typ.

Åh, snart är det dags för Irland igen!!

• dude

Medlem
    19 februari, 2007 vid 11:09

Nu visar det sig att jag ska hålla kurs i Oman också, vet inte när än, men det skulle ju åtminstonne teoretiskt kunna samordnas med några dagars vågsegling! Tack för tipset Lars_K, jag ska läsa Staffans resedagbok från Oman.

• dude

Medlem
    19 februari, 2007 vid 11:58

Hehe, Masirah Island i Oman verkar inte vara någon söndagsutflykt direkt. Stora avstånd där! Jag skulle kunna kolla upp lite mer om det finns trevliga ställen närmare där jag håller kursen men är skeptisk…

Än så länge verkar det vara Irland, Danmark, eller Côte d’Azur som kan vara något för en kortare resa utan att vara för dyrt. Hmm…

• calle

Medlem
    19 februari, 2007 vid 14:11

@Bergelin 365767 wrote:

Vi flög till Shannon från skavsta men ryan air har lagt ner den linjen från sverige.
    Tror att Dublin är “enda” sättet att ta sig till Brandon Bay numera.
    / Calle

• mag

Medlem
    19 februari, 2007 vid 15:08

Om det är senare i vår- sommar så finns det i alla fall vind. Och monsunswell som ger vågor.
    /Magnus

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kort resa typ en eller två veckor till surf nu och framåt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.