Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kort reseberättelse från Boavista

• Kort reseberättelse från Boavista

Posted by sourra on 15 januari, 2009 at 00:29

Det blåste NO – dvs. side-off – hela tiden. Vi tog en dag ledigt från surfet, i övrigt körde vi dag ut och dag in i två veckor. Det kom inte ett stadigt swell från NW i början av resan vilket gav tillfälle till överlevnadssurf i riktigt goa vågor med kanonskön riktning och i slutet av resan var samma spot platt som en spegel. Vi bodde på ett hotell som var fullt av fördruckna engelska seniorer och italienska mafiosos. Nevens kite drev nästan till Brasilien. Slut.

Litet axplock av bilder (har inte orkat fippla med bilderna så noga):
    1. Utsikt från hotellrummet
    2. Lag Johanneberg
    3. Mat
    4. Båt
    5. Italienska ögonläkaren i strandbrytet på hotellstranden
    6. Åkning i lagunen som bildades då swellet svämmade över stranden
    7. Rummet
    8. Italienare
    9. Lina
    10. 4wd

sourra replied 15 years, 11 months ago 17 Members · 41 Replies
  • 41 Replies
  • sourra

Member
    15 januari, 2009 at 00:38

Osså några dussinbilder till:

11. Världens största sandslott
    12. Lina i Ervataõ
    13. Ervataõ
    14. Vågor vid Bahia
    15. Nån frukt som säkert är skitnyttig
    16. En sinnessjukt stor våg som låg 3km ut från land och en bra bit bakom fartyget. Enligt das locals hade vågen ett 7-8m face den dagen och surfades ibland under sådana förhållanden av killarna med de stora nötsäckarna.
    17. Baba Neven
    18. Yours truly
    19. Hopp och lek
    20. Respect the rock eller tappa en fena

• neven

Member
    15 januari, 2009 at 08:32

Det var grymt! Väldigt ovant med vinden och vågorna från helt olika håll, men det vande man sig med efter ett tag.

Jag vet dock inte vad man skulle göra på den där ön om man inte håller på med vattensport…

• kvabbso

Member
    15 januari, 2009 at 08:52

verkar var rätt så trist där 😉

• skanepaul

Member
    15 januari, 2009 at 09:05

Svin!!!!

• sourra

Member
    15 januari, 2009 at 11:30

Förlåt. Jag har verkligen försökt dämpa min entusiasm över hur jäkla gött det var. Vi filmade dock mest och resultatet av det kommer senare på kortfilmfestivalen. Men helvete så skönt det var där borta! Vind vind vind och 20-25 grader. Kollade just Boaprognosen för denna vecka: 10-14 m/s, molnfritt och 21 grader i dagarna 7. Som sverige men ändå inte.

• lelleee

Member
    15 januari, 2009 at 11:39

hehe, vilket flyt ni hade Johan, grymt avis. Hade stortån hållt och vi fått med dom små kitesen så hade våran resa också blivitt klockren. Cabo verde is the shit of shit.
    p.s vi bodde på ett ännu större sandslott 😉

• jonaish

Member
    15 januari, 2009 at 11:53

finfint

• skanepaul

Member
    15 januari, 2009 at 11:55

@sourra 525677 wrote:

Förlåt. Jag har verkligen försökt dämpa min entusiasm över hur jäkla gött det var. Vi filmade dock mest och resultatet av det kommer senare på kortfilmfestivalen. Men helvete så skönt det var där borta! Vind vind vind och 20-25 grader. Kollade just Boaprognosen för denna vecka: 10-14 m/s, molnfritt och 21 grader i dagarna 7. Som sverige men ändå inte.

Inte varmare än så? usch då ska jag aldrig dit!

• larssa

Member
    15 januari, 2009 at 12:05

snygg vågis =)

• sourra

Member
    15 januari, 2009 at 12:25

Solen värmer ju när man vistas i den men vinden som blåser från havet håller samma temperatur som en svensk sommardag vilket fläktar välbehövligt.
    När vinden är svagare går tempen upp lite.

• neven

Member
    15 januari, 2009 at 12:56

Jag är badkruka av rang och körde shorty första 2 dagarna sen enbart boardshorts. Det har jag aldrig gjort i Sverige… 🙂

• _sofia_

Member
    15 januari, 2009 at 12:59

Gööööött!!!

• brushanen

Member
    15 januari, 2009 at 13:13

Gött, ser fram emot the Boavista Kite Movie.
    Vad är det för fensystem på Naishvågisarna?

• neven

Member
    15 januari, 2009 at 13:15

1. Ganska najs att slappa vid poolen den dagen vi inte orkade surfa 🙂
    2. Stället vi brukade köra på, Bahia, strax söder om Sal Rei.

• sourra

Member
    15 januari, 2009 at 13:28

Bruse, det heter DFS har jag för mig och är kompatibelt med FCS. Det var en smula snopet att tappa fenan men det var tur att boxen höll efter jag gått på grund.

Page 1 of 3

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kort reseberättelse från Boavista

You must be logged in to create new discussions.