-
korta linor?
är det så att man får mindre kraft när man har kortare linor, typ 20m? varför det, och gäller det isf överallt,
oberoende av vilket läge kiten har, kraftzon/neutralzon?
/d
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › korta linor?
är det så att man får mindre kraft när man har kortare linor, typ 20m? varför det, och gäller det isf överallt,
oberoende av vilket läge kiten har, kraftzon/neutralzon?
/d
ja, för att du får en mindre powerzon.
har du kiten stilla nedanför dig när du kör är det dock inte mindre kraft.
hoppar inte lika högt lika lätt
hoppar inte lika högt???, jag skulle nog vilja påstå att man tajmar hoppen betydligt lättare med 20 m linor, jag får rätt bra höjd i hoppen även på platt vatten med 20m linor. de större drakarna rekomenderar jag att köra med 20m. det blir lättare att hålla kanten då, de mindre drakarna är 30m helt ok.
se bild -> bild Blåste 11 m/s
/hugo
Kan med säkerhet säga att jag hoppar högre och även har bättre kontroll under hoppen med 20m lina. Främsta anledningen är att draken blir mycket snabbare vilket gör att du kan styra upp den snabbare och därför initiera hoppet med mer kraft. Dessutom blir kiten skönare att köra med rent allmänt. Detta gäller för stora kites typ över 10 kvm. Sma kites kan bli alltför snabba om man kortar ner linorna
/Chrille
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › korta linor?
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.