Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Kristihim i Sverige – Var? Plattvatten och bra vind önskas!

• Kristihim i Sverige – Var? Plattvatten och bra vind önskas!

Publicerad av farbror_j på 31 december, 2006 vid 22:25

Vart åker vi under kristihim-helgen? Det skall vara i Sverige och inte vara alltför vågigt då vi bägge är vågovana fra Stöckhölm.

På grund av en tidigare lite otrevlig fadäs önskas side- eller onshore (vilket i kombination med mycket vind och små vågor kan bli en rejält knepig ekvation – jag vet, tyvärr!)

Har hört en del gott om Falsterbo.

Någon som kan bidra med lite fler namn?

Ha det

//Jörgen

farbror_j svarade 18 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • hstrom

Medlem
    2 januari, 2007 vid 08:24

Brukar väl vara en hel del folk och party o surf på haga den helgen….?

• basse

Medlem
    2 januari, 2007 vid 09:09

Våren brukar bjuda på riktigt bra förhållanden i Klagshamn. Där kan man även tälta eller bo i bilen och ungås med de trevliga klubbmedlemmarna!!
    Blir det högtryck är det ett säkert kort och ni kommer få köra 4.7 och bli inspirerade av riktigt många duktiga seglare som vallfärdas hit när prognosen visar O och sol.

• svenne

Medlem
    2 januari, 2007 vid 10:11

Haga brukar vara kul och är bra, om det blåser… Jag funderar dock på Klagshamn i år för att få mer surf. Det tar inte längre tid att åka dit än till Öland. Det är kortare till Kalmar men sämre väg och mer galentrafik.

• charlieb

Medlem
    2 januari, 2007 vid 12:41

Skulle inte vilja missa haga på öland.

• farbror_j

Medlem
    2 januari, 2007 vid 18:21

Klagshamn – hmmm. Låter topp.

Haga – minst lika bra har jag förstått. Hur är det med djupet på Haga? Vill minnas att jag läst någonstans att det är knädjupt ganska långt. Kör själv på en kvasiformula med 47 cm köl – det behövs lite djup med andra ord!

Kan säga att Torö …strand inte var någon höjdare…

/Jörgen

• imported_macts

Medlem
    3 januari, 2007 vid 07:24

@Farbror_J 357223 wrote:

Klagshamn – hmmm. Låter topp.

Haga – minst lika bra har jag förstått. Hur är det med djupet på Haga? Vill minnas att jag läst någonstans att det är knädjupt ganska långt. Kör själv på en kvasiformula med 47 cm köl – det behövs lite djup med andra ord!

Kan säga att Torö …strand inte var någon höjdare…

/Jörgen

Haga levererar alltid på Kristihimmelsfärd! du har några sandrev som du måste passera innan 47-fenan funkar men sen är det bara att köra. Mycket folk och party den helgen också!

• svenne

Medlem
    3 januari, 2007 vid 08:41
    MacTS;357295 wrote:
    Haga levererar alltid på Kristihimmelsfärd! du har några sandrev som du måste passera innan 47-fenan funkar men sen är det bara att köra. Mycket folk och party den helgen också!

Mja, det var väl ändå en partialleverans 2006?..

• surfan

Medlem
    4 januari, 2007 vid 20:49

@Farbror_J 356913 wrote:

Vart åker vi under kristihim-helgen? Det skall vara i Sverige och inte vara alltför vågigt då vi bägge är vågovana fra Stöckhölm.

På grund av en tidigare lite otrevlig fadäs önskas side- eller onshore (vilket i kombination med mycket vind och små vågor kan bli en rejält knepig ekvation – jag vet, tyvärr!)

Har hört en del gott om Falsterbo.

Någon som kan bidra med lite fler namn?

Ha det

//Jörgen

speed tävlig på öland åk dit!!

• faster

Medlem
    4 januari, 2007 vid 21:41

Preliminärt är det planerat en freestyletävling och F2 speed challenge den helgen. Så det kommer bli ös på Haga som vanligt. Återkommer när det är fastslaget.

• imported_macts

Medlem
    5 januari, 2007 vid 07:11

@Svenne 357310 wrote:

Mja, det var väl ändå en partialleverans 2006?..

Om jag minns rätt så var det en dag på ca 14 m/s, en på 9-10 m/s och en med kanske 7 m/s så jag vet inte om man kan kalla det en partiallevverans…motsvarar nästan en halv säsong i mina hemtrakter:-)

• farbror_j

Medlem
    5 januari, 2007 vid 10:14

@faster 357616 wrote:

Preliminärt är det planerat en freestyletävling och F2 speed challenge den helgen. Så det kommer bli ös på Haga som vanligt. Återkommer när det är fastslaget.

! – Tävlingar och mycket folk ger ju verkligen den känsla av totalupplevelse som är önskvärd för en komplett surfsemester. Tack för det.

/Jörgen

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA