Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Kroatien i Maj 2009?

• Kroatien i Maj 2009?

Publicerad av koste på 6 april, 2009 vid 01:13

Hej, på kap verde träffade jag ett par lirare som var från Kroatien, de jobbade på Angelos i santa maria, men drev surfcenter i närheten av Pula.

Det är billigt att leva där nere och det ligger 10 spots inom 2 mil.
    Bra vindförhållanden 70 dar förra säsongen över 20 knop.
    http://www.windsurfstation.com/english/smjestaj.htm
    Kolla galleriet

08-2bubi.jpg

Jag tänkte bila ner och ta med rubbet. 1-2 månader beroende på vind.. ev hyra stuga eller mobile home vore kul om någon kunde hänga på!

petteri (at) snurt.se om du är sugen :tongue:

styret svarade 15 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • andersbq

Medlem
    6 april, 2009 vid 09:05

Var där i 2 veckor i juli förra sommaren, blåste bara en dag.
    Kroatien är dessutom den sista sovjetstaten kändes det som.
    Kommer aldrig att åka dit mera!

• koste

Medlem
    6 april, 2009 vid 18:29

Var du i södra istria?

Vid kanalen?

• styret

Medlem
    7 april, 2009 vid 11:30

jag var ute på öarna i september för några år sen. helt okej bump n jump flera dagar i rad.
    jag tyckte det var ett grymt land.
    Förhoppningsvis är jag på väg tillbaka i september.

• spoonerhbg

Medlem
    17 april, 2009 vid 14:26

Kan inte uttala mig något om förhållanden som sådant men landet e det bannemej inget fel på. Har semestrat där och sure, sista sovjetstaden kan man ana, men där e trevlig folk o hur bra som helst! =)

• andersbq

Medlem
    17 april, 2009 vid 16:59

Gillar man oändliga nakenläger, vassa sten & klippstränder, Konzumaffärer med bara ett eller ibland två varumärken (inhemska), pingisbord & minigolf gjorda i betong för 30 år sedan, smala vägar med ofta långa bilköer osv så är Kroatien landet!
    Men visst Pula har en fantastik amfiteater, Kunan gör att det är 10-15% billigare än i vårt eget U-valutaland och helt OK pizza med burkchampisar…
    Men detta är ju inget nudistcampingforum, jag kan räkna upp 100 platser som jag varit på som är bättre för vindsurfing än Istrien.

• andersbq

Medlem
    17 april, 2009 vid 17:03

Jo en sak till som är bra med Kroatier, dom gillar liksom jag skor utan häl.
    Och i Pula finns en Nike-affär bredvid McD som har ett riktigt bra sortiment av såna skor som fanns i Sverige för 4-5 år sedan!

• styret

Medlem
    17 april, 2009 vid 20:10

folk är sjukt trevliga, finns sjukt mycket bra inhemska billiga matställen. det finns en cool underground konstscen, grymma berg att köra motorcykel i ute i adriatiska havet, grymma badstränder även för shortsbad, skön stämning och bra campingar och billigt röka…

gillar man annat än strandpress med familjen och turistgateshopping så är det ett jävligt intressant resmål.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Kroatien i Maj 2009?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.