Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Krock i A-bay!
-
Davo;544836 wrote:Japp, var lite crowded nångång efter 18 och framåt. Synd att inte folk håller bättre avstånd och väjer i tid.
Annars rätt kul eftermiddag! Vågorna och vinden tilltog under kvällen.Så väldigt trångt tycker jag inte att det var. Filip var väl ivägen någon gång men det var inte så farligt. :grin::grin::grin:
-
Fan, jag hoppas att all den surftid jag får genom Gurras headcam inte får mig att försöka mig på en bakåt om jag vid något tillfälle skulle befinna mig på ett ställe där det finns risk att min fena ska lämna vattnet. Hursomhelst är det iaf väldigt trevligt att få hänga på ut i Varbergs/Gislövs vågor med en tremånaders i famnen.
-
Vet du vad, bakåt är inte så farligt. Jag glömmer aldrig första försöket nån gång 1993 eller så. Södra revet i Klitmöller, 1,5 meter perfekt liten våg, bra tryck i 5.0an och gick ovanligt vertikalt i upphoppet. Insåg att läget var perfekt när jag plötsligt bara såg himmel, skotade hem, drog upp fötterna mot underliket och hängde kvar. Jag kom runt hela vägen men hade för lite höjd, så jag trillade i landningen. Tur som en tokig att jag inte satte nosen i musselbanken för det var bara 1,50 djupt och jag hade lyckats kroka i selen igen…
De efterföljande 20 försöken gick inte lika bra, men jag lärde mig snabbt att så länge jag håller hårt i bommen och har fötterna kvar i stropparna så slår man sig inte så farligt även om rotationen bara går halvvägs. En hjälm med öronpads är dock bra så man slipper spräcka trumhinnan.
Alla gånger jag gjort mig illa är när jag släppt händer eller fötter.Så här 15-16 år senare har jag fortfarande inte ställt en bakåt, men det är faktiskt skit sak samma. Spännande och skrämmande är det 🙂
-
Doc;545713 wrote:En hjälm med öronpads är dock bra så man slipper spräcka trumhinnan.
Alla gånger jag gjort mig illa är när jag släppt händer eller fötter.Ja det lät betryggande;). Iofs ser jag inte om det är bakåt eller framåt i filmen, men det ser väldigt lättsamt ut. En “Youth content, parent inadviseable” varning kanske borde displayas så Gurra inte får någon ilsken sambo till en revbenspajjad wannabeloopande surfgubbe efter sig.
Log in to reply.