Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › krossholmen
-
krossholmen
Publicerad av dixon på 13 juni, 2006 vid 14:08Tänkte prova ett nytt ställe i kväll, krossholmen. Nån som vet vart det är bra att rigga och gå i?
bananen svarade 18 år, 5 månader sedan 11 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
varför just det stället? Det ligger väl typ mitt i en farled?!?!
-
dixon wrote:Tänkte prova ett nytt ställe i kväll, krossholmen. Nån som vet vart det är bra att rigga och gå i?
Om någon svarade på den frågan skulle ju stället inte vara nytt ju…..
🙂
Johanc
-
—
Gäst14 juni, 2006 vid 10:56Stället är inte nytt, sorry.
Otroligt bra riggytor, gräsplan för hunddressyr. Finns även bra parkeringsmöjligheter efter arbetstid på volvo pentas parkering.
Vindriktning: Ö-S
Varning för några grund i viken.
-
Hankloose wrote:varför just det stället? Det ligger väl typ mitt i en farled?!?!
Hank! Du om någon borde vet om detta! Det är ju hur bra för freeride och speed som helst! Men kanske lite längre bort än Fiskebäck.
Öppet för massa vindar och ofta mer vind är på andra ställen i Göteborg. Det finns en orsak till varför alla vindsnurror i Göteborg står där…/Staffan
-
Krossholmen.
Har varit där och seglat en del, men har då inte gått i hamnen (som jag anser ligger i lä)utan på utsidan krossholmen, ett bra spot om vi talar om vind, är det dåligt med vind ska man kolla här, vid ett par tillfällen när det har varit knackigt med vind i Fiskebäck har jag styrt bilen hit eftersom det är helt öppet, körde då ner nötstigen strax innan hamnen , ca 100 meter in på denna väg ligger en fin vik med sandstrand och gräs att rigga på. Tyvärr sitter det nu mer ett svartbygge till bom på infarten till Nötöstigen så sist fick jag bära ner prylarna….
Fördelar med detta spot. Bäst med vind här om det på gränsen på alla andra spot i Gbg eftersom det är så öppet samt att det fungerar från Ost till SV.
Nackdelar : bära prylar 100-150 meter samt att det är CHOPVATTEN!
//Glenn
-
Jag kanske kommer ångra detta inlägg, men jag känner att jag måste dela med mig…
KROSSHOLMEN ÄR GRYMT!!!
Var där i går kväll, det blåste väl rak sydlig och vred nog till syd väst. Helt fantastiskt bra att rigga nere vid gräsytorna vid volvo penta testcenter. Sedan tog det ett par slag innan man var utanför själva krossholmen. Där kunde jag sedan ligga på en bog i 4 sjömil (kollade sjökortet) innan jag kom ut till björkö… Hade iofs kunnat fortsätta förbi björkö hela vägen ut till vinga, men så modig (eller dum?) var jag inte. Solen lös, vattnet glittrade och vinden låg väl på ca 10m/s. Jag bara spettade på över dyning efter dyning. DET VAR HELT MAGISKT OCH JAG VAR ENSAM SURFARE DÄR! En snabb titt på kartan ger också vid handen att STÄLLET BORE FUNKA PÅ OSTLIGT! Det är också vad jag har hört från andra källor.
Någon skrev något om farleden, det är ingen fara man ligger mellan land och farleden.
Det här en sådan här upplevelse där orden inte räcker till, så jag skriver inte mer än så här. Grattis till alla som känner till detta ställe och surfar här!
nu har jag mina två ställen på hisingen klara: Krossholmen fr O till SV, björlanda från V till N
-
Låter fantastiskt!
Nu när du redan försagt dig ;), kan du lämna en detaljerad vägbeskrivning om var du gick i? Kollade flygfoto på eniro, men ser inga gräsytor. Är det gott om plats eller är det risk att 20 surfare i bil kommer att skapa irritation bland markägare och andra?
-
Ähh vafaan! Det spottet skulle ju vara secret… 😉
Jag har kört där hur många ggr som helst efter jobbet. Funkar fint O-SV. Men man får knalla lite med prylarna.
Brukar vara ensam, så det är iofs bara kul om det dyker upp fler ibland… -
Ett hyffsat nära ställe som funkar på syd, tror fasen den vart hemlig…
-
Lars_K wrote:Ähh vafaan! Det spottet skulle ju vara secret… 😉
quote]Sorry rille, men det var ju jag hitta spottet och som tipsade dig:wink:
Jag håller med stället är grymt menar då främst viken in på Nötöstigen, Krossholmens hamn fungerar bäst att gå i på ostliga vindar, Blåser det från S-SV och man slippa stå och guppa ut 200 meter ska man kolla in nötöstigen…..
//Glenn
-
jOHNjRAMBO wrote:gubbjävlar see you in kross holmen
Vad är det här?
-
Rille.. du var ju ganska lätt-knäckt. Har bara inte lyckats ta mig ut och testa stället.
Logga in för att svara.