• lars_k

Medlem
    15 juni, 2006 vid 06:35

Jasså! 😉
    Kör du Torkelstorp istället. Bättre plattvatten för freestyle vid dessa riktningar! Krossholmen är jävligt choppigt förutom precis bakom skären.
    Är dock mkt nära till mitt jobb (Volvo PV). Perfekt att dra direkt dit och slippa alla köerna! Främst därför jag kör där.
    Är ett av få ställen som funkar på ren ost dock…

• bananen

Medlem
    15 juni, 2006 vid 10:54

Kan passa på att göra reklam för ett anna secrect spot som funkar på ost(well, det är ju välkännt men inte att det funkar på ost..) nämligen Sillvik.

Jag seglade där förra året på ren ost och om man kör ut på Nodre älvs fjorden eller vad det nu kan heta har man det alla letar efter i GBG – full drag på ostlig vind. Jag har testat ett par gånger och varit i princip ensam varje gång (bara Kalk och Magnus W har varit där) och det är rent grymmt.

Enklaste stället och rigga på är badplatsen, precis nere vid västraste udden. Det är ju en bom vid busshålplatsen, men A-nyckel passar (köpte en hos låssmeden på B&W backaplan, 65 kr – låser upp en jävla massa bommar 😉 och då kan man löra bilen ända ner till vattnet.

Delar med mig av detta tips eftersom jag har flyttat från Götet till skåne, som är ett enda spot i sig! (Skall segla i kortbrallor i Klagshamn ikväll!)

• bananen

Medlem
    15 juni, 2006 vid 11:01

Kan passa på att göra reklam för ett anna secrect spot som funkar på ost(well, det är ju välkännt men inte att det funkar på ost..) nämligen Sillvik!

Jag seglade där förra året på ren ost och om man kör ut på Nodre älvs fjorden eller vad det nu kan heta har man det alla letar efter i GBG – full drag på ostlig vind. Jag har testat ett par gånger och varit i princip ensam varje gång (bara Kalk och Magnus W har varit där) och det är rent grymmt. Visserligen är det lite lä precis där man går i (hela hissingen lar typ), men det handlar om ca 100 meter, sen är det fri vind ända inne från Björlanda. Vad jag vet finns det inget stäle som slår detta på ost i GBG, om man inte gör sig besväret att åka ut till öarrna (Fotö rockar fetare).

Enklaste stället och rigga på är badplatsen, precis nere vid västraste udden. Det är ju en bom vid busshålplatsen, men A-nyckel passar (köpte en hos låssmeden på B&W backaplan, 65 kr – låser upp en jävla massa bommar 😉 och då kan man löra bilen ända ner till vattnet.

Delar med mig av detta tips eftersom jag har flyttat från Götet till skåne, som är ett enda spot i sig! (Skall segla i kortbrallor i Klagshamn ikväll!)

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.