Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Kuba?
-
Kuba?
Publicerad av larssa på 4 november, 2004 vid 18:17Åker till Kuba feb/mars och undrar om någon varit där och isåfall vet om man kan hyra grejer och var? Skall resa runt på hela ön och orkar inte konka runt med utrustning.
larssa svarade 19 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Kommer nog ta med grejor i alla fall. Någon som vet hur det blåser där i februari? Vilka storlekar?
-
Möjligen kan du hyra utrustning på Cayo Gulliermo som ligger nära Cayo Coco men annars kan du nog glömma att hyra på Cuba.
Jag var där i nu i November (dock ej på Cayo Gulliermo) och såg bara en kitesurfare och det var på Playa del Este i Havanna.
Janne som köpte din 9:a F1 -
Ingen annan som varit där och känner till något bra att veta innan man åker? Alla tips är välkommna
-
Hej!
Har du fått reda på någon mer information, vindstatistik mm?
Jag åker troligt dit i April och hoppas på surf./Christer
-
Hej var på kuba för tre år sedan, vet inget om kite där men världsarvstaden Trinidad (s-kusten ca 35 mil fr Havanna) har en riktigt schysst playa utan för mkt folk ivägen.
Se till att ha riktigt gott om små dollar sedlar och då menar jag en tjock sedelrulle.
Lycka till på resan avundas dig som ska till det varma solparadiset. P.s glöm inte solbrillor
Mvh /Toomas
-
Det är tydligen nya valutalagar på Cuba sen nov 04. Det står lite om det på lonelyplanets hemsida.
Funderar själv på o dra dit i april. Tips om vindinfo,någon??
Fred
-
Kiters bor på Santa Maria beach och hyr så kalla casa particular som kostar ca 20 dollar natten, går att förhandla om man skall stanna längre. Äcklig mat och ganska dyrt med allting men snygga brudar och goa drinkar
-
Svar till:
Hej!
Har du fått reda på någon mer information, vindstatistik mm?
Jag åker troligt dit i April och hoppas på surf./Christer
[/ QUOTE ]
Har precis kommit hem till svinkalla Sverige efter en månad på Kuba. Reste runt en del och kitesurfade bla. på Cayo Levisa och Cayo Guillermo som var riktigt bra.
Var även i Varadero där det blåste nästan varenda dag, men sned frånlandsvind tyvärr. Atlantkusten blåser bättre än Karibienkusten. Nere vid Trinidad blåste det dåligt hela veckan vi var där. Är det någon som undrar nåt mer om Kuba så maila mig så skall jag försöka svara.
Logga in för att svara.