-
Kul i Lejet!
Oj vad roligt jag hade idag! Åkte ner med tänket att jag skulle SUPa lite och med lite tur få vindsurfa om prognosen höll. Väl där är det några ute med rätt stora grejor så jag tar SUPen och leker lite i vågorna. Efter en stund märker jag att de med 5,3 börjar få lite fart så jag riggar och sticker ut. När jag riggar lovar jag mig själv att jag ska satsa på loopar idag. Har alltid haft en massa svepskäl till att inte göra det men med 20 grader i vattnet och ett snällt och litet Lejet tänker jag att det är nu eller aldrig.
När första branta vågen kom laddade jag på en bakåt och kom så långt som till ett ryggplask. Men jag var så jäkla nöjd med att jag satsade! Bakåtladdningarna fortsatte och summan för dagen var nog ett tiotal hopp som kändes som riktiga loopförsök och säkert det dubbla som bara blev som misslyckade hopp där jag landade på ryggen utan att rotera. Efter ett tag började jag få lite känsla för det och de sista tre-fyra roterade så långt att det kändes att det var riktiga loopar! Så jäkla kul! Kom runt så långt att nosen gick rätt ner i vattnet. Nästa gång behöver jag bara lite mer höjd så kan jag göra mina första misslyckade landningsförsök!
Logga in för att svara.