• Kulan 20/5

Publicerad av mexi_ på 21 maj, 2004 vid 09:06

Lite suddiga bilder från Kulans brygga på värmdö. Var det någon som fick mina sms från surfnet, osäker på att de fungerar?
    Skön dag med grymt växlande väder. Körde 8,5 och stod ena stunden och guppade och den andra otroligt överriggad, prognosen sa 8-15, den stämde ganska bra om man ändrar intervallet till 2-15……..Bilden är tagen rakt i NV!

mexi_ svarade 20 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • mexi_

Medlem
    21 maj, 2004 vid 09:11

• mexi_

Medlem
    21 maj, 2004 vid 09:13

….

• robin

Medlem
    21 maj, 2004 vid 13:04

Jodå, vi fick meddelandet. Man får inte sina egna sms. Vi var tre stycken i Åkersberga/ Stensnäs kursgård en liten bit från Brevik. Vind mellan 2 och 10-11 m/s. Stod ofta och guppade med 7.5-segel, men fick ganska mycket planing också. Grymt roligt. Segel mellan 6 och 9 kvadrat hade fått nästan lika mycket rolig planing tror jag, när det väl blåste så blåste det på ganska bra!

• skywalker

Medlem
    21 maj, 2004 vid 13:09

Är det din Previa mexi ? Nöjd med den ?

• mexi_

Medlem
    21 maj, 2004 vid 13:31

Japp, grymt nöjd med den, börjar dock kosta en del nu. Det är en 91:a så en del rost börjar att komma.
    Får med lätthet in 3-4 uppsättningar brädor och riggar.
    Har inte använt takräcke de senaste åren….

• skywalker

Medlem
    21 maj, 2004 vid 13:47

Har kollat lite på 91-93 och är lite intresserad faktiskt. De ligger bra i pris och man får ganska mycket för pengarna. Läste att de är svåra att reparera pga mittmotorn….stämmer det ? Det rekommenderades t.o.m att lämna in den för byte av stift…

• mexi_

Medlem
    24 maj, 2004 vid 08:26

Det är lite struligt med mittmotorn, men man får skruva loss en del inredning (stolar, matta, konsoler) för att komma åt. Jag har bytt tändkablar och det gick bra, skall byta stift snart. Det sitter platinastift så de behöver bara bytas var 10-tusende mil. Jag har haft väldigt lite problem med bilen, har bytt bromsbelägg, bakdämpare, och gjort service och har haft bilen i 5 år. Den drar ganska mycket bensin, 12-14 liter per 100 km.
    Min har gått 23000 mil och jag har en kompis som har en 90:a som gått 29000 mil, båda går lika bra.
    Det enda är rosten som börjar att komma ordentligt runt hjulhus, bakluckekanten, och trösklar.
    Min kompis har bytt en del bromsrör, så det åker jag nog också på.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.