-
Kulingbräda/nybörjarvågis ?
Jag funderar på att komplettera min 120l freeride bräda som jag använder med 6.7 och 8.0 segel med något som funkar bättre i kuling och uppåt.
Jag är iof. dålig på vattenstarten men vi struntar i det för jag får väl bli bättre om det behövs.
Jag vill alltså ha något att åka runt med när det är relativt grov sjö. Jag är inte någon segesnurrare nu så jag tror inte direkt freestyle passar mig så då antar jag att det är vågbrädor som gäller, eller möjligen nån våg-freestyle kombination. Jag kan tänka mig att vill hoppa lite med brädan och säkert vill man väl pröva loopar och sånt med tiden. Men i första hand är det nog mest att använda det som en freeride fram och tillbaka bara.
Vad ska jag leta efter? Jag tänker mig att 00-02 kan vara lagom gamla brädor. Jag väger 68kg och är som sagt definitivt nybörjare när det gäller hårdvinds segling.
Jag har kikat igenom dem tester som finns i mina Windsurf tidningar och då har jag kollat mest på ”ease of use” stapeln, och fanatic goya 74, 86 verkar ju vara klockrena men det är ju frågan om det är någon idé att kolla på nya tester när man ska köpa en lite äldre beggad bräda?
Sen behöver man ju mindre riggar också, men det får isåntfall bli en ny fråga.
Logga in för att svara.