Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › – Kungen av Görveln –
Taggad: #görväln #järfälla #surf
-
– Kungen av Görveln –
Publicerad av swe223 på 4 juni, 2006 vid 20:38Speedtävling på Görveln!
Första pris är ett presentkort på Skidsport till ett värde av 500 kr.
Läs mer på http://hem.passagen.se/jbss/
//Nicklas
pedersen svarade 2 år, 7 månader sedan 13 Medlemmar · 32 Svar -
32 Svar
-
Är det bara för medlemmar i JBSS??? 😮
Då är det ju ett KM och inte vem som är snabbast på Görveln… :tongue: -
Hej
Tävlingen är öppen för alla men priserna är avsedda för medlemar i JBSS.
//Nicklas
-
SWE223 wrote:Hej
//Nicklas
Skulle det visa sig att det är en ICKE JBSSare som är på topp när året är slut så lovar jag att fixa fram ytterligare ett pris!!!
/Jona
-
SWE876 wrote:SWE223 wrote:Hej
//Nicklas
Skulle det visa sig att det är en ICKE JBSSare som är på topp när året är slut så lovar jag att fixa fram ytterligare ett pris!!!
/Jona
Hehe, ja det känns som ett ganska riskfritt löfte. Vem skulle kunna spöa Bolinder Strand Locals?//Nicke
-
Hmmm, sååååå kaxiga ska vi nog inte vara. Följande icke JBSSare/svenskar är faktiskt snabbare på rankingen:
1 Daniel Borgelind 34.51 knots Torkelstorp
2 Robert Stavnas 32.84 knots Haga Park, Öland
3 Jesper Kinnas 32.82 knots Torkelstorp
4 Erik Larsson 32.46 knots Torkelstorp
5 Per Cullin 32.32 knots Torö
6 Mikael Selington 31.98 knots TorkelstorpFarligaste icke JBSSare är nog Culing som inte har långt att åka.
Per, antar du utmaningen?
/Jona
-
Nice! hojtar ni till lite före den dan det är optimalt så kan det ju hända att man sätter sig i bilen.
-
SWE223 wrote:SWE876 wrote:SWE223 wrote:Hej
//Nicklas
/Jona
Hehe, ja det känns som ett ganska riskfritt löfte. Vem skulle kunna spöa Bolinder Strand Locals?//Nicke
Bästa vindriktning på Görveln tack? Ska nog bjuda in Stavnås samt Daniel och Per så kommer vi kanske samtliga…….Framgår då om det är riskfritt för locals..:wink:
-
Nord – Nordväst är bäst vid Görvälnsbadet. Syd-sydväst bäst vid Kallhällsbadet vid Bolinderstrand
-
Görväln lämpar sig utomordentligt dåligt för ren speedsegling, vilket gör utmaningen desto större.
Störst potential för att göra bra farter är det antagligen vid nordliga vindar då vattnet, åtminstone uppe vid Bolinderstrand, blir ganska platt. Dock så har vi satt våra bästa Görvälnfarter vid sydliga riktningar.
Görväln är en typisk Mälarfjärd med sötvatten. Vid mycket vind så finns det inte tillräckligt med plats för att det ska byggas upp någon riktig sjö. När det blåser vindar över tio sekundmeter blir det chop upp till ungefär 40cm som är aggresivt brant. Svårseglat!
/Jona
-
Riktigt grymt att ni sätter upp detta som ett ”event” på gps-speedsurfing.com
Jag hjälper till med vad jag kan för att det ska bli bra 🙂 -
Nu även med pris till icke JBSS medlemar. Ingen kostnad att vara med i tävlingen! För mer info se http://hem.passagen.se/jbss/
Alla som vill delta registrerar sej på http://www.gps-speedsurfing.com
Klicka på events och sedan Kungen av Görveln 2006.//Nicklas
-
Nicklas Carlsson leder tävlingen med 25,3knop.
Är det någon som vågar utmana?
/Jona
-
Ok, detta event har legat uppe ett tag nu men det ser inte ut att hända så mycket där
Endast några sessions från Nicklas Carlsson
http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=events&smnu=info&val=19&uid=Hur hittar man dit?
Kan man få en vägbeskrivning?SWE 496 wrote:Nord – Nordväst är bäst vid Görvälnsbadet
Syd-sydväst bäst vid Kallhällsbadet vid BolinderstrandSWE876 wrote:Störst potential för att göra bra farter är det antagligen vid nordliga vindar
då vattnet åtminstone uppe vid Bolinderstrand blir ganska platt
Dock så har vi satt våra bästa Görvälnfarter vid sydliga riktningarEn vägbeskrivning och en prog med antingen s-sv eller nv-n
så kanske det kommer lite folk med gps’er -
SWE223 meddelar från Kapatos (Grekland) att han surfat kring
38,2 knop!!
Blir intressant att kolla när GPS:en är nedtankad.
Idag blåser det ca 25 m/s där nere och det var ingen som seglade!
Booze! ( Farsan )
-
För att höja temperaturen på tävlingen har jag nu lagt upp ett resultat. Jag ligger tvåa med 23,2 knop. Ta det om ni kan!!!
/Jona
Logga in för att svara.