Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Kustväder appen
Taggad: kustväder app
-
Kustväder appen
Publicerad av mtias på 18 november, 2015 vid 16:36Hej,
Skrev om appen lite, bakgrundsdatat ändrade sig lite och det var dags att refaktorera lite. Ni som kör med den måste ta ner den nya om ni ffa vill kunna använda den. När ni gör det får ni gärna lämna feedback på appen. Många använder den men tydligen är det bara folk som är irriterade som lämnar kommentarer vilket är lite trist.
Ny layout, samt landskapsläge för t.ex tablets. Förr visades bara fyrar som hade medel- och byvind, nu används det värdet som finns även om det bara är t.ex medelvind.
Finns på svenska och engelska.
https://play.google.com/store/apps/details?id=se.kahoona.coastweather.v2
https://play.google.com/store/apps/details?id=se.kahoona.coastweather.v2calle svarade 7 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Har använt den här appen i flera år, tycker att den är suveränt bra, användbar och blir snyggare för varje revision. skall genast byta ut till senaste version.
Toppbetyg från mig!
-
Menyn har försvunnit, så det går inte längra att göra inställningar för att starta i favoritläge.
Det hade kanske räckt med namnet på mätstationen i listan, kompassrosen och mätdata kunde visas/döljas vid klick på namnet, då hade det varit perfekt.Har testat på Nexus 5 med senaste Android Marshmallow
-
Hej!
Installerade appen på min Nexus 5 med senaste Android och jag saknar oxå en meny, precis som Aquario./ Calle S
-
@aquario 737063 wrote:
Menyn har försvunnit, så det går inte längra att göra inställningar för att starta i favoritläge.
Det hade kanske räckt med namnet på mätstationen i listan, kompassrosen och mätdata kunde visas/döljas vid klick på namnet, då hade det varit perfekt.Har testat på Nexus 5 med senaste Android Marshmallow
Hej,
Tack för feedbacken. Kul att ni gillar appen! Menyn finns kvar. Dra bara med fingret från vänsteryttersida av skärmen in mot mitten precis som förrut. Däremot tog jag bort titelbaren då den tar(enligt mig) upp för stor del av skärmens begränsade utrymme.
Så prova att dra med fingret från vänsteryttersida mot höger så kommer menyn fram. Förr kunde man klicka fram menyn(via titelbaren) samt slida fram menyn, nu kan man bara slida fram menyn.
Glöm inte att lämna feedback är ni snälla.
-
Inte helt självklart kanske. Men ett rätt vanligt sätt att komma åt menyer och annat på appar : )
Tack!
-
En fråga till.
Värdena uppdateras aldrig, jag måste stänga ner appen för att den skall läsa in nya värden.
Jag har prövat att swipa in uppifrån som man gör i många andra appar men det fungerar inte.
Vad har jag nu missat?/ Calle
-
@Calle 737370 wrote:
En fråga till.
Värdena uppdateras aldrig, jag måste stänga ner appen för att den skall läsa in nya värden.
Jag har prövat att swipa in uppifrån som man gör i många andra appar men det fungerar inte.
Vad har jag nu missat?/ Calle
Tjena,
La till en ny sök igår med autoifyllning, som kommer fram om man skollar. Det du efterfrågar är näst på listan.
-
Calle dra ner nya versionen 1.4.5 imorgon så kan du uppdatera listan genom att swipa från höger mot vänster.
-
Hittade lite små buggar, hur vill du ha feedback? Per mail eller här?
Backar man från kartan eller inställningar så avslutas appen, tex. Ett förbättringsförslag vore att sortera stationerna i avstånd från din position istället för alfabetisk ordning samt att skapa lite förval, som tex västkusten, Tjockhult, Skåne. Geofenca stationerna i områden, typ.
-
Jag gillar appen och håller med om förbättringsförslagen ovan. Men behåll gärna alfabetisk sortering också så man kan välja själv på något smidigt sätt om du implementerar det.
Logga in för att svara.