Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kvadraten på vikten på seglaren gånger mastlängden

• ola-h

Medlem
    18 november, 2002 vid 09:26

Vad är det för mast du köpt, egentligen?

• adde

Medlem
    18 november, 2002 vid 10:24

Jag erkänner, med mynningen mot tinningen, att det är guns loop C100.

Toppen vägen drygt 400 gram. Dock är den inte delad ‘likformigt’ utan botten är lite längre än toppen.

Du har inga begrännsningar när det gäller nya master, eller?

/adde

• ola-h

Medlem
    18 november, 2002 vid 11:58

Nej, jag är, har alltid varit och kommer alltid att vara en mastfetishist. Det började kanske med min förböjda Rotho DUO med kolfiberband i sidorna och tog riktig fart med mina två AMPRO-tillverkade Gaastra vågmaster i kolfiber 1990. Nu går det mot helt och hållet RDM. En fyra-fem master tycker jag nog är OK, helst två av varja längd. FUnderar på en 340 till sommaren.

• adde

Medlem
    18 november, 2002 vid 14:02

4-5 master, inga begrännsningar alltså – no limitz -.

När får vi se en mastguide ala’ vågbräde guiden? 2004?

/adde

• ola-h

Medlem
    20 november, 2002 vid 07:11

Det blir lite mastprat i segelguiden som är på väg. Det är dock svårt att få fram bra info om master. Att bara skriva av vad man redan kan hitta på webben är inte så kul, även om en sådan sammanställning ändå kanske skulle underlätta för de som är i mastköpartaget.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kvadraten på vikten på seglaren gånger mastlängden

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.