Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › kvalle
-
kvalle
Publicerad av anonym-anvandare på 21 mars, 2003 vid 11:31Dags for ny kite. Det eviga snacket. Jag vill ha den som har erkant bast kvalitet och prestanda. Slingshot? Vem saljer? Billigast, palitligast, snabbast?
/E
anonym-anvandare svarade 21 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
north rhino2 är otroligt schysst!!! stabil, högt- mjukt- och vertikalt lyft, grymma lågvindsegenskaper etc… toro2:an som kommer nu verkar vara djävulskt bra den med….
tycker jag i alla fall…fredrik a
-
Jag köpte ett Slingshot paket med Fanatic bräda av Anders på Lasurf, http://www.lasurf.just.nu/
Anders Nilsson Tel: 0418-14109, mobil: 0709-926972
Snabbt, billigt, smidigt. Jag rekommenderar honom starkt!
/Nicke -
Jag håller med, Anders är bra att handla med. Jag köpte också ett Slingshotpaket.
Mvh Andreas
-
Har testat de flesta nya drakar har nere i Cabarete och den som jag tyckte var helt klart bast var Cabrinhas nya Black Tip. Lycka till!
/Peps
-
Har du testat storlekar runt 18-20m²?
/Ostkustsurfarn -
om du ska satsa på kvalite, så ta en titt på RRD.s drakar, dom är grymt hållbara tack vare att det är mkt bra matrial, dom håller för det mesta. även prestandan är av yppersta klass, iallafall supertypen som jag kör är helt suverän. kolla ute på nätet, där säger dom flesta att drakarna ligger långt fram när det gäller både prestanda och kvalite.
-
Tjena Peps,
Det later intressant att Cabrinha namns igen. Har de skarpt sig i kvalitet nu? Nar kommer du hem?
Erik K.
-
Jag rekar Naish Aero2 eller Cabrinha jevla bra grejer
/Hugo
-
Intressant. Hur ar Aero2 i forhallande till X2 och Aero?
-
Aero2:an ar mycket snabbare an x2an battre lyft eller skall jag saga sa har mycket lattare att tajma upphoppet eftersom kiten ar sa snabb, min Aero2-14 kanns som man kora en 10kvm, vet ej om den overhuvudtaget gar att jamfora med gamla aeron den sog fet get pung…
Aero2an har en massa trimningsmojligheter, inget skitsnack det ar verkligen skillnad pa vilken installning man kor pa, sedan komemr den med 20 +7m extensions, sa man kan kora den pa 20m eller 27 eller 7m, valdigt behandingt om man tex vill rida vagor etc…
Ju fler olika kites jag testar desto mer gillar jag Aero2an, har dock ej testat X3an annu.
SJUKT BRA PRYL!
/Hugo live from Cabarete
-
Later fint som korv, hur ar det med materialkvaliteten da?
-
Tröttnar ni inte? Om ngn bara koncentrerat sig på en drake i ett år istället för att byta varje månad kanske ngn här hemma hade blivit lite bättre!
Logga in för att svara.