Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Kvällens surfprojekt – STCKHLM
-
Kvällens surfprojekt – STCKHLM
Publicerad av frippe75 på 2 augusti, 2006 vid 12:28Nu har vi fått spader….
Surfresan idag går till ….. UTÖ…
Längs ut på Utö ligger ett rev som heter…. Mans-dräparen. Och ett rev som heter revet… Låter lovande..
Sista färjan går 18:15 ifrån Årsta havssbad.
Cyckel+släpkärra hyres på utö för 170:-
Vi återkommer med bilder + film om tillfälle ges…..
Bye bye
frippe75 svarade 18 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Ha ha.. ball projekt. Med en stor bag med hjul kanske man kan slippa pejja för kärran… men troligtvis är det väl värt varenda krona att ha en riktigt kärra när man skall cykla runt lite.
-
Hoppas det går som ni förväntat. Jag väntar med stort intresse på bilder eller dylikt..
-
jag har inte riktgt bestämt mig än om jag hoppas det går bra eller dåligt!
om det går bra för er ser jag mig själv åka på värsta bomköringen någonsin efter en da på båt o cykel på framtida NO prognos 🙂 -
Oregistrerad
Gäst2 augusti, 2006 vid 20:07Lycka till Frippe!
1981 cyklade jag och en polare runt på Gotland med vindsurfingbrädor på släp. Det gick väldigt bra, men vi hade också specialbyggda kärror som vi fraktade våra fullängdsbrädor på. Berätta gärna hur det gick sedan!
Per-Arne -
Mården wrote:jag har inte riktgt bestämt mig än om jag hoppas det går bra eller dåligt!
om det går bra för er ser jag mig själv åka på värsta bomköringen någonsin efter en da på båt o cykel på framtida NO prognos 🙂Man kan summera resan med att det blev en TOK-BOMKÖRNING!!!
Utö’s cyklar med släp var inte riktigt designade för att ta 50 kila surf packning. Utö består dessutom av upp/ner/upp/ner/upp/ner-förs backar…. Det var drygt 7km till mansdräparen. Tog runt 1.5 timme. Grymt tungt. Mjölksyra i benen var bara förnamnet…
Väl framme såg det ut som det blåst 4.5 eller 5.3… Vi tog 5.3
Insteget var hyffast svårt. Bergknallar/Bergväggar. HALT. I var lättare än upp ur vattnet. Revet ”Revet” såg vid närmare besiktning ut att kunna funka vid ostliga vindar. Det såg ut att kunna bli ett hyfsat bryt där vid lite vågor.Hur som helst så dog vinden efter ca 3 minuter. Jag han inte mer än 80 meter innan det var dags att jalpa in. Tur för mig att jag inte tappat höjd och kunde kliva iland på det enda stället inom närmsta 500 meterna. Värre för foppa som blev uppspola på revet ”Revet”. Det blev en promenad över revet och sedan jalp in….. där det sedan inte gick att ta sig upp…. 30 minuter ”promenad” i snårskog med prytlarna….. Nu kom regnet….
Vi beslöt efter att ha fått en foreca prognos som pratade om 13-17 m/s att det skulle bli omöjligt att ta sig i/ur vattnet. klockan var nu runt 22:00….
Vi bestämde oss för att cykla 50 minuter tillbaka till ett vägskäl och sedan slå läger. Cyklar till Utö värdhus för en bira (54 spänn) och ladda för morgondagens surf i Storsand nu när prognosen pratade om ost/nordost. ifrån vårat läger hade vi räknat ut att det skulle krävas ytterligare 1 timmes cykling på morgonen.
cykelturen till utö värdshus tog 30 minuter utan kärra. Dock i hell-regn.
När vi vaknade imorse var prognosen nerdragen till 6-10 ……
jajajajaja…. som ni förstår av allt kringprat så blev det ingen surf…. Däremot lyckades vi bränna en tusenlapp på äventyret… Och då slapp vi betala för brädfrakten på ditvägen…
Årsta-Utö 130:- tor
Brädfrakt 320:- tor (FY FAN!!!! dom berättar det när man kommer fram och ska gå av )
Bira 162:-
Korv med räksallad 30:-
Cyckel + vagn 170:-Vad är slutsatsen…. Vi tror fortfarande att Storsand kan vara värt ett besök på ost -> ost/nordost… Vi får återkomma..
Dock lyckades vi få runt 4 timmar på cyckeln…
Nästa gång hyr vid en moppe och en kärra… 500:-
-
Tråkigt med surfet, men kul äventyr låter det som. Är lite sugen på att testa Nåttarö på tal om lite udda surfresor, sugen?
Konstigt att ni inte fick något surfat på morgonen. Jag körde på Baggen nu på förmiddan med 5,7. En del hål i vinden, men riktigt bra drag nästan hela tiden. 4-5 st seglare på vattnet. Borde ju varit lite jämnare ute på havet tycker man.
-
blärk. Låter som en toppentripp. Speciellt stället där ni hoppade i…
Vackert kämpat.
-
Poopzilla wrote:Tråkigt med surfet, men kul äventyr låter det som. Är lite sugen på att testa Nåttarö på tal om lite udda surfresor, sugen?
Konstigt att ni inte fick något surfat på morgonen. Jag körde på Baggen nu på förmiddan med 5,7. En del hål i vinden, men riktigt bra drag nästan hela tiden. 4-5 st seglare på vattnet. Borde ju varit lite jämnare ute på havet tycker man.
Jo nåttarö låter coolt. Jag tror bara att denna resa måste raderas ur minnet först. samt att mina kläder måste torka för …. det lär ju dröja minst en vecka även vid torktumling
Logga in för att svara.