• Publicerad av mes på 19 juli, 2012 vid 09:14

Leker runt med min Nah Skwell 9,6. Har blött ner den fyra gånger och det blir bara roligare. Lekte surfbräda i Lejet igår kväll. Knähöga småvågor räckte till för små rides med mig och 8-åringen. Jag trodde inte att SUPen skulle få fart så enkelt. Kanonlekbräda helt enkelt. Nu återstår att testa med rigg samt att köra “riktiga” vågor.

🙂 Mats

irieman svarade 12 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • doc

Medlem
    19 juli, 2012 vid 10:12

Sa ju det 🙂

Visst är det najs! Nu behöver du bara paddlar till fru och barn också. Och några brädor till…

• irieman

Medlem
    19 juli, 2012 vid 18:35

Kul, jag har en likadan. Jag har använt den några gånger här på Gotland både som cruising-SUP och som Windsup med både 6.2 och 7.0. Den tar ju höjd hur bra som helst och är jätterolig att vindsurfa med. Har varit uppe i planing med den men det är en helt klart annorlunda känsla jämfört med en vanlig vindsurfbräda, nosen går ganska högt och den släpper inte iväg riktigt som en vanlig vindsurfbräda. Men den svänger ju bra! Har inte hunnit testa den i några vågor än dock, can’t wait!

• irieman

Medlem
    25 juli, 2012 vid 20:43

Idag var det verkligen kvällsmys! Fick efter några timmar låna SUPen av barnen och paddlade in i solnedgången! Gled fram helt ljudlöst i den lilla medvind som var! Trots att jag är extremt oreligiös så var det nästan en religiös upplevelse! Och så blev det lite småvågor i Sandviken igår, ångrar inte att jag köpte en SUP!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.