Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport La Cala, Costa del Sol

• La Cala, Costa del Sol

Publicerad av kate på 25 juli, 2005 vid 21:40

Spenderade dagen i La Cala tillsammans med lokals i omradet. Delar med mig lite av dagens surf pa solkusten. Var aven dar i fredags da vagorna var bomhoga. La Cala ar en liten by mellan Marbella och Malaga. En timmas resa ifran Tarifa. Idag var det Poniente = vindstilla i Tarifa! Tjohoo!

kate svarade 19 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • kate

Medlem
    25 juli, 2005 vid 21:42

En till…

• kate

Medlem
    25 juli, 2005 vid 21:43

Last one…

• wndsrf

Medlem
    26 juli, 2005 vid 07:40

Hej Kate!
    När du är i dom här krokarna kan jag tipsa om två andra spots, ”Hippopotamus” och ”Cabo Pino”. Båda ställena ligger närmare Marbella än La Cala och kan få fina vågor. Parkering direkt vid vattnet.
    Vid Cabo Pino finns det lite sjöborrar till höger om piren men helt rent på vänster sida.

• kate

Medlem
    26 juli, 2005 vid 15:06

Hejsan!
    Cabo Pino funkar inte så bra på sommaren då vinden, av en eller annan grund, inte tar sig in i bukten. Vinden blir för ojämn. Vid Poniente är La Cala och ett ställe i Malaga som gäller om man vill ha vågor. Resten av året är Capo Pino överlägset! Detta berättade lokals för mig igår vid surfet. (Jag talar spanska)
    Var ligger Hippopotamus? Är detta vid gokartstället vid ingången till Marbella?
    Tack för bra tips! Idag är ponienten tuvärr inte lika stark. Levante är på väg in, och då är det åter Tarifa som gäller!
    När var du här och surfade?
    /Kate

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport La Cala, Costa del Sol

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.