-
La Franqui påsk 2012
Här kommer lite bilder från vår lilla tripp ner till La Franqui. Det kommer bli fler resor hit!! Vi hyrde ett superhus i Fitou, ca 10 minuter med bil till träpiren. Helt perfekt hus med mycket hög standard och egen uppvärmd pool för ungarna. Ska mycket till innan jag åker charter igen, detta var mycket trevligare och man slipper dessutom tyskar i rosa cykelbyxor som ska trängas vid poolen. Massvis med vingårdar utanför husknuten. Vi provsmakade viner och åt “nästan” grillat kött hela veckan(medium fick man binda fast) :laugh:… Sen att vi inte fick “extremt” bra förhållanden under vår tid där nere gör egentligen ingenting. Självklart hade det varit kul att se vad man hade kunnat göra för farter där nere igår, men man seglar ändå bara runt och ler/njuter hela tiden!!
Tobbe, Mistral brädorna kändes bra, 42:an kommer bli super när jag lärt mig var mastfoten ska sitta… 47:an känns nästan lika stor som CA 53:an men skönare och planar upp extremt tidigt. Nu tycker ju jag att allt över 60 liter känns stort efter en hel säsong med bara en 53 liters speedbräda :cool2:. 42:an kommer dock bli mitt första val vid “riktig” speedsegling. 47:an bär nog 7,8 utan problem.
Logga in för att svara.