• La Roxa!!!

Publicerad av bohn2fly på 28 april, 2004 vid 11:47

I brist på vind vad säger ni om en Wakeboard session på sjön-jäveln laugh.gif

Det som sakns är ju båt då rå…men om vi blir fullvärdiga medlemmar i LinSurf så kanske det går att låna deras båt smile.gif

Elle vad säger du om din gummijolle Brjörno?

/Peter

stinger svarade 20 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • maccan

Medlem
    28 april, 2004 vid 13:50

oh jag e lätt på!
    har ingen båt men bil man kan dra efter grin.gif
    bara att hitta nån strand i stil me mellby!

• anonym-anvandare

Medlem
    28 april, 2004 vid 18:46

Borde inte vara några problem att hitta en fet strand som man kan dra wakeare efter bil på kring roxen !

• bohn2fly

Medlem
    28 april, 2004 vid 19:23

Jag lovar att vi har rekat varje meter av Roxens kanter. Men det är enbart Sandvik som fungerar.

Tvärskogsudde eller Ekängen har en massa träd ivägen. Det går om man vill, men ingetat rekomendera.

Men längs Göta Kanal så går det en grusväg som oxarna drog fartygen på. Den borde fungra utmärkt tongue.gif

/Peter

• biorno

Medlem
    28 april, 2004 vid 19:41

Oj.. ironin kanske uteblev när jag inte var inloggad… wink.gif
    Men som sagt någonstans längs kanalen borde väl funka…

• walle

Medlem
    28 april, 2004 vid 19:46

Jag såg ett reportage om Wake på TV för 2-3år sen då åkte dom efter en bil på den där “kostigen” vid kanalen grin.gif

Men det vore mera hardcore att kitesurfa på Götakanal cool.gif
    fast om man ser till hur vinden har varit dom senaste dagarna/veckorna så lutar det nog mera åt att åka wake frown.gif

• stebe

Medlem
    28 april, 2004 vid 19:51

Faan nån da måste vi ta och kite-surfa Göta Kanal. Finns det några ställen utan träd ikring? smile.gif

• walle

Medlem
    28 april, 2004 vid 19:52

…annars ber vi bara Jonas åka före grin.gif
    skogshuggning grin.gif grin.gif

• maccan

Medlem
    28 april, 2004 vid 19:52

hur ställer sig LinSurf till kitesurfare?

skåne till sommaren men till hösten så blir de roxen! grin.gif

• maccan

Medlem
    28 april, 2004 vid 19:54

åkte inte nån nöt i jackass me kite i nån kanal?

• bohn2fly

Medlem
    28 april, 2004 vid 20:03

Visst finns det perfekta ställen att dra det stuntet.
    Jag filmar om du åker Stebe smirk.gif

/Pete

• stebe

Medlem
    28 april, 2004 vid 20:11

Lätt laugh.gif

Flera medlemmar i LinSurf är själva kite surfare och de jag träffat är trevliga snubbar.

• oscar

Medlem
    28 april, 2004 vid 20:13

Vi H*T*R skärmlinsnurrare!!! Närå, vi har flera crossoverkillar i klubben. Vi skulle tycka det vore skitkul om ni startade en kitesektion i klubben. “TILLSAMMANS ÄR VI STARKA” grin.gif

Tyvärr är väl udden inte det bästa för kiters. Linsurf hade ursprungligen sin verksamhet i sandvik men blev bortkörda därifrån då campingen inte gillade när vi var uppe i 250 medlemmar…men vi gråter inte då udden är suverän för vindsurf.

Vi kommer hålla möte kl 17 tisdagen den 4/5 ute i stugan. Välkomna så kan vi diskutera!

• anonym-anvandare

Medlem
    28 april, 2004 vid 23:12

jäkla nice lördag! först en wake session o sedan några öl på kvällen…. sorry Stebe om vi var lite odrägliga! vi är ju lokalförmågor wink.gif

• bohn2fly

Medlem
    29 april, 2004 vid 08:15

Svar till:

Vi H*T*R skärmlinsnurrare!!! Närå, vi har flera crossoverkillar i klubben. Vi skulle tycka det vore skitkul om ni startade en kitesektion i klubben. “TILLSAMMANS ÄR VI STARKA” grin.gif

Tyvärr är väl udden inte det bästa för kiters. Linsurf hade ursprungligen sin verksamhet i sandvik men blev bortkörda därifrån då campingen inte gillade när vi var uppe i 250 medlemmar…men vi gråter inte då udden är suverän för vindsurf.

Vi kommer hålla möte kl 17 tisdagen den 4/5 ute i stugan. Välkomna så kan vi diskutera!

[/ QUOTE ]

En KiteSektion i Linsurf är ju kalas!!! smile.gif

Jag kommer på tisdag och ska dra med de andra snubbarna, hör ni det grin.gif

Det går ju att köra i Tvärskogs med lite finess och tillgång till rescue-boaten…

Är det någon från LinSurf som ska till Öland Kristiflygare och tävla…vi är ett gäng från Kiteare från Linköping som ska dit.

Jaja, vi ses på tisdag.

/Peter

• biorno

Medlem
    29 april, 2004 vid 08:48

Om ni vill veta hur man ska kite surfa Kanalen så kan Olle beräkna hur man ska vet när det går att åka och var… Det är en ganska komplex formel men..

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.