Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › lack till RRD TT medium, 2001
-
lack till RRD TT medium, 2001
Publicerad av ozman på 28 juli, 2005 vid 11:29Någon som vet om det finns t.ex. billack som passar till denna bräda (klarblå)?
t_t svarade 19 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Några små dingar har det blivit genom åren! Det är på tiden att göra brädan någorlunda enkelfärgad.
-
Gå in med brädan i en målar-affär så blandar dom till en sprayburk med den färgen. Så gjorde jag med min Twin Tip. Tyvärr slängde jag spray-burken för ett tag sedan…
-
Hade en TT -02 som jag hittade bra färg till. Tror dock nyanserna skiljer mellan brädorna… Kolla i alla fall in Mekonomen och deras ”Sprayset” ”Auto K”. Färgen heter OPEL Signalblau 224. Bättre färg finns nog inte till 02:an i alla fall.
M -
Tack för svaren! Jag ska pröva Mekonomen först. Förresten, är du säker på att din var en -02:a? Den var väl röd-orange färgad tror jag.
-
Spray-färgen från Mekonomen var klockren vad gäller färg. Vi får se hur den tål vatten!!
Tack igen för hjälpen.
-
Bra! Jo, det stämmer att M -02 var orange. Jag hade en L. Färgen funkar klockrent även i vatten! Jag strödde över lite fin akvariesand och sprayade flera lager över. Finfint grepp som håller bra…
M
Logga in för att svara.