Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Läckande ventiler på Cabrinha

• gurra_g

Medlem
    8 juli, 2004 vid 19:20

Hej jag har en Co2 jag har jätte stora problem med att få luften kvar i de två minsta tuberna. När jag har bra tryck i dom o ska sätta i pluggen så hinner altid luften att smita ur, ventilerna är ju lika med 0. Det spelar ingen roll om jag håller den upp o ner.

Några tips?

• pepa

Medlem
    8 juli, 2004 vid 19:55

Tryck ihop ventilens botten. Funkar varje gång.

• eddie

Medlem
    8 juli, 2004 vid 21:45

Pumpa hårt och ryck ut pumpmunstycket fort. Då hoppar oftast kulan dit den skall.
    Har funderat på om man skulle hälla barnpuder i bladdern… Fast det är Stellans burk. Han blir kanske sur om det inte räcker till hans piffiga rumpa…

• pepa

Medlem
    9 juli, 2004 vid 04:47

Varför ska du hälla talk I bladdern?

• eddie

Medlem
    9 juli, 2004 vid 08:47

Har en bladder där jag inte tror att kulan är riktigt 100, den klibbar liksom fast i gummitutan istället för att snällt ramla ner och hålla tätt. Lite talk kanske skulle göra honom mer foglig?

• walle

Medlem
    9 juli, 2004 vid 08:57

klibbar/klumpar inte talk när det blir fuktigt?

• eddie

Medlem
    9 juli, 2004 vid 09:14

Gör det säkert… så man kanske inte skall hälla i hela burken. *ler*
    Äh va fan… skit i talken. Pudra rumpan efteråt!
    grin.gif

• pjoter

Medlem
    9 juli, 2004 vid 10:52

talk tror jag funkar utmärkt. det har man alltid med sig som dykare för att få på sig torrdräkten. har aldrig sett att det klumpat. Man ska ju även talka in latexen mellan användningarna så håller den sig bättre. vet inte om det funkar på bladderplasten men om det hjälper så e det ju inte fel att hålla blåsan fräsch.

• mrmille

Medlem
    9 juli, 2004 vid 10:57

Limma igen ventilskrället så slipper du blåsa upp kiten varje gång!

• pjoter

Medlem
    9 juli, 2004 vid 11:00

one pump!!

• patrikol

Medlem
    9 juli, 2004 vid 13:52

Förmodar att han menar utan på bladdern inte i bladdern för vad man skall ha talk till i bladdern förstår inte jag i heller, Nej talket klumpar sig inte det funkar utmärkt brukar man använda vid lagning av just bladders eller när man byter en för att den lättare skall falla på plats ett annat tips är att inte ta ut hela LE när man kollar hål utan bara en sida i taget så hamnar den lättare på plats.

• pepa

Medlem
    9 juli, 2004 vid 15:11

Nej, han menar i bladdern. För att få loss stopperkulan.

• walle

Medlem
    9 juli, 2004 vid 15:19

Svar till:

talk tror jag funkar utmärkt. det har man alltid med sig som dykare för att få på sig torrdräkten. har aldrig sett att det klumpat. Man ska ju även talka in latexen mellan användningarna så håller den sig bättre. vet inte om det funkar på bladderplasten men om det hjälper så e det ju inte fel att hålla blåsan fräsch.

[/ QUOTE ]
    det här passar nog bättr in på ett annat forum, latexfetischister diskuterar inte sina problem här på Steffo grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juli, 2004 vid 15:56

Köp foils istället laugh.gif

• cobra

Medlem
    9 juli, 2004 vid 17:02

Kolla noga så att det inte finns ngn sand korn, jag trodde också min läckte tills jag tog bort packningen och gjorde rent, kolla även så att du inte snurrat runt ventilen … så att bladdern gått sönder
    /Conny

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Läckande ventiler på Cabrinha

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.