Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Läckert perspektiv

• mattias-j

Medlem
    11 december, 2008 vid 18:57

Inte konstigt med så höga farter med så platt vatten!
    Ser ju inte ut att blåsa 5,0 direkt….

• joth

Medlem
    12 december, 2008 vid 07:25

Suck… att få bara blåsa på utan att vattnet sätter stopp måste vara hur skönt som helst oavsett om man har raceprylar eller inte.

Måtte vi få massor med hårda ostliga vindar till våren så jag kan köra i Habo eller Sälviken på plattvatten.

• klint

Medlem
    12 december, 2008 vid 10:06

Funkar Habo på ostliga ?

• joth

Medlem
    12 december, 2008 vid 14:28

@Klint 520740 wrote:

Funkar Habo på ostliga ?

Sådär… Om vattnet stannar kvar så kan det fungera rätt bra. Det blir platt. Har kört vid ett tillfälle för nått år sedan. Men givetvis stort segel och mycket vind och vara beredd på att det är byigt. Men vi hade kul den dagen.

Sälviken ligger bättre till. Mer öppet, men jag vet inte stenstatusen där alls… Har bara varit där och kollat. Bor ju i Löddeköpinge så det är bara ett stenkast där ifrån. Ulf Sjöstedt seglade 35+ där i våras. Har potensial helt klart.

Jag är lat av mig och har inte alltid all världens tid att surfa så man får ta ställen som är nära och det blir nästan alltid Habo. Och det är en del ostlig vind på våren…

• marden

Medlem
    12 december, 2008 vid 20:56

@Mattias J 520661 wrote:

Inte konstigt med så höga farter med så platt vatten!
    Ser ju inte ut att blåsa 5,0 direkt….

ja ser snarare ut som 7,6 , seglet fladdrar knappt när dom lagt ner det på slutet

• davven

Medlem
    12 december, 2008 vid 21:25
    Mården;520847 wrote:
    ja ser snarare ut som 7,6 , seglet fladdrar knappt när dom lagt ner det på slutet

Nä jag håller fullständigt med, knappt läck i micarna av vindljudet heller. .
    Låter vekligen skumt om det där blåser 5.0..

• tim-eriksson

Medlem
    13 december, 2008 vid 03:56

Ehm… har för mig att jag såg exakt det där klippet med det var taggat 6.x kayote. Kollade på det nu när jag köpte Kayote 8.4.a

Hursomhelst.. Seglet ser riktigt fint ut i verkligenheten!

• petter

Medlem
    15 december, 2008 vid 21:48

Sandy Point ser ut att vara ett sjukt spot men när det är filmat från stranden så ser man hur mycket det verkligen blåser.
    Chris Lockwood gör 50 knop på Carbon Art och KA sails
    [youtube]aO7jnlpdQHg[/youtube]

• kvabbso

Medlem
    16 december, 2008 vid 07:53

nu vill man i vattnet

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Läckert perspektiv

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.