Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Laga bladder BILLIGT!
-
Svar till:
Du köpte allså den på LIDL & fixade punkan med den?
Vad använde du mer för grejer att laga med? är det typ något
gummifolie som man klipper till egna lagningslappar av.
& var isåfall införskaffar man sådan billigt?
Har själv punka på en ytterbladder som jag försökte fixa med ducktape vilket inte blev tätt,kompletterade
med liqid sole men fortfarande inte helt tätt.**** Bronco rider ****
– The Vänern keatöörs –[/ QUOTE ]
Tape och liqid sole kanske inte e det optimala sättet att laga en bladder -
Man tager vad man haver.
**** Bronco rider ****
– The Vänern keatöörs – -
Precis så är det! jag tog nämligen ducktape först
sen så gick den inte att få bort utan att slita sönder bladdern därför så fick jag komplettera istället!**** Bronco rider ****
– The Vänern keatöörs – -
Svar till:
Gav dig precis 5 stjärnor!
Helt suveränt… är just nu i torkvinden å skall leta pyspunka på 12an också![/ QUOTE ]
Säljer inte Lidl ngn bra maskin som hittar pyspunkor på LE?
*frustread* -
Det är jobbigt att hitta det enda bra sättet jag vet är att ta en stor lång back med vatten och trycka ner en bit i taget.
-
om man inte har en jätteback eller ett badkar att testa i så kan man göra iordning såpavatten och spruta med en sprayflaska. nånstans kommer det att bli en såpbubbla, och överraskande nog brukar det faktiskt vara precis på den platsen man har ett hål..
-
Svar till:
om man inte har en jätteback eller ett badkar att testa i så kan man göra iordning såpavatten och spruta med en sprayflaska. nånstans kommer det att bli en såpbubbla, och överraskande nog brukar det faktiskt vara precis på den platsen man har ett hål..
[/ QUOTE ]
Har provat det. Dock ingen 100%ig metod. Tyvärr….
-
& nu har också jag införskaffat en LIDL-Svets.
klippte bort den mislyckade lagningen, på med svetsen
& vips så var det klart, visserligen aningen kortare
men ändå lagom, var lite överlängd på bladdern innan.bifinett rockar fett!!
Logga in för att svara.