Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Laga bräda?

• langens_kite

Medlem
    12 september, 2007 vid 07:16

@LANGENS_KITE 414125 wrote:

NEJ NEJ !!!!!
    Du har fått helt fel material
    Du ska ha Epoxi och inte polyester, det har inte samma limmande egenskaper.
    Du måste även knäcka isär brädan och fylla sprickan så att du limmar ihopp skummet.
    Ring mig i kväll på så kan jag förklara

Skulle tro att det här funkar
    http://www.watski.se/www/produkter_meny.asp?prodCardID=15844&groupID=4&subGroupID=500400&parentGroupID=500

http://www.watski.se/www/produkter_meny.asp?prodCardID=15560&groupID=4&subGroupID=500100&parentGroupID=500

• farbrorfraz

Medlem
    12 september, 2007 vid 07:54

lägger du på polyester kommer det förmodligen att käka upp skummet inne i brädan… inge bra.

• egget_

Medlem
    12 september, 2007 vid 09:27

Många bra tips nu….det blir en tur in om Limhamns Skeppshandel ikväll och lite laminatepoxy.
    Tack för hjälpen!
    Hör eventuellt av mig till dig Peter, tack för erbjudandet.

• egget_

Medlem
    12 september, 2007 vid 19:03

Efter besök på Limhamns skeppshandel (nån som vet om de ska stänga eller?)och inköp av laminatepoxy blev resultatet så här tillsammans med glasfiberduken. Hoppas det håller annars får jag väl köpa mig en ny. Det var kul att testa i vilket fall.

• hattfan

Medlem
    12 september, 2007 vid 19:31

Ser ju jävligt fräckt ut med en lagad bräda om inte annat 🙂

• langens_kite

Medlem
    12 september, 2007 vid 19:33

Tror tyvär inte att det håller.
    Väven som du har laminerat med är sprutad och inte specielt stark.
    Den är till för att plasta båtar i form.
    Hoppades att länken skulle visa vilken typ av väv du skulle använda, den ska vara vävd av hög kvalite.
    Tycker att det ser ut som att du inte har vätt väven ordentligt? den ska bli helt klar(genomskinlig).
    Hoppas att den håller ändå

• gonzo

Medlem
    12 september, 2007 vid 20:05

om det inte håller så ta det på försäkring du får ju lite pengar då i alla fall jag tog min sån på försäkring inga problem alls

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Laga bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.