Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Laga bräda

• Laga bräda

Publicerad av staffomania på 15 juli, 2009 vid 09:41

Nosen på min bräda har blivit rätt hårt misshandlad de senaste gångerna och jag tänkte denna gång passa på att laga den själv. Förra gången var det Svenne som gjorde det.

Den största skadan är en spricka som går längs kanten på nosen och det sviktar trots att det ligger glasfiberväv som inte är av av över sprickan. Sprickan kanske är en 15cm.

Ska man ta bort/slipa bort all glasfiberväv innan man börjar?
    Hur många lager brukar det behövas?

Bilder kommer lite senare.

svenne svarade 15 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • staffomania

Medlem
    17 juli, 2009 vid 09:38

Haha blev en lagning som skulle få er proffslagare att tugga fradga. Slafsade på epoxy och två lager glasfiber och det verkar iallfall ha blivit hårt. Skiter i färg och sånt och sätter istället på mitt hemmagjorda nosskydd i thermoplast (sådana där små kulor som smälter vid 70grader och blir som en deg). Visst min ett år gamla bräda kommer se fördjävlig ut men den håller tätt och så kommer man kunna köra i helgen eller ska epoxyn härda lääänge?

• svenne

Medlem
    17 juli, 2009 vid 19:15

Se det positivt, nu ser brädan ut som skit och den är redan trasig. Så nu kan du ladda järnet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Laga bräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.