Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga brädan! Hjälp!

• Laga brädan! Hjälp!

Publicerad av marcus-l på 20 februari, 2000 vid 00:48

Har en F2 Axxis 262 som har en liten spricka i tailen där det finns risk att det kommer att läcka in vatten om jag inte fyller igen med något.
    Sprickan där det har skavt bort ända in till nästa lager är precis i skarven mellan “övre” o “undre” delen.
    Vad skall jag laga med ? O hur går jag bäst till väga? Svara om ni har erfarenhet av detta!
    Tackar på förhand!!

paddy svarade 24 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    20 februari, 2000 vid 01:57

topp 12 har väl f2 gula epoxi.. blanda väl, smeta på och tejpa över så det blir lite jämnt .. eller annan epoxi + gul färg..

• voodoo

Medlem
    20 februari, 2000 vid 09:15

Doctor Ding duger gott till smålagningar finns att köpa där surf säljs !!
    Snabb härdningstid (ca 10 min) härdar i vattnet så ha en med när du seglar !!

• paddy

Medlem
    20 februari, 2000 vid 21:53

Plastic Padding Glasfiberspackel. Armerat spackel.
    I och för sig grönt, men en lagning syns alltid (nästan).

Surfers Workshop Malmö

• anonym-anvandare

Medlem
    20 februari, 2000 vid 23:17

Grön plastic padding är bra, men akta om det är en större lagning eftersom det fräter på skummet om det är av polystyren(nästan alltid)

• paddy

Medlem
    21 februari, 2000 vid 08:24

Sandwishlagret under ASA skiktet klarar Plastic Padding. Men det är helt rätt att det fräter, PP är på polyesterbas.

Surfers Workshop Malmö

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga brädan! Hjälp!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.