Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga delaminering

• lars_k

Medlem
    10 september, 2009 vid 06:30
    glader;574399 wrote:
    Sedan värre, ju mer jag klämmer desto värre känns det. Tryckte först med tummen och då kände jag att det var mjukt runt stropparna. Trycker jag med kraft med handloven är dock i princip allt sviktande ända fram till mastfoten. Tror att Fiskebäckschoppen ätit upp min favoritbräda. Den har haft väldigt många dagar på vattnet både med förra ägaren och mig och allt har väl ett slut. Tror jag kör tills den spricker och ger upp den sedan.

Det är ju alltid en viss svikt i decket, brädan behöver inte vara delaminerad för det. Ge inte upp nu om det är din favoritbräda. Karva ut det sjuka och bygg upp en ny sandwich. Ta hela området mellan stropparna fram till under padsen där det är stora belastningar. Känns kanske lite tungt innan man börjar, sen kan det rentav va ett lite kul att mecka. Tycker jag iaf.
    Kör hela hösten sen fixar du brädan som ett vinterprojekt! 🙂

• bollen

Medlem
    11 september, 2009 vid 11:42

Hej,
    Råkade ut för att “den blev lite mjuk” (brädan alltså…) på ett ställe gick vidare med att det blev sprickor. I det läget var det bara upp ur vattnet ASAP. Om väl sandwichen har givit sig under ytan så tappar man styrkan direkt. jag tror inte det hjälper att bara feta på på ytan då styrkan kommer från att det finns starka lager med en distans emellan (divinycell eller dyl). Om det är mjukt har ngt släppt och kolet klarar nog inte stora def. och töjningar i fel riktning utan att spricka…

Jag lagade såhär:

[ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=575047#post575047″]Laga fete spricka… – http://www.Surfzone.se[/ame%5D

Överkurs kanske – men det blev grymt hårt och krispigt … :crazy:

Mvh Per

• glader

Medlem
    11 september, 2009 vid 12:48

Tack för era tips och råd. För mig börjar det dock kännas helt övermäktigt. Det kommer nog ut en billig Manta 68 på Köp & Sälj inom kort och den händige kan skatta sig lycklig!

• Knatte

Gäst
    11 september, 2009 vid 14:03
    glader;575080 wrote:
    Tack för era tips och råd. För mig börjar det dock kännas helt övermäktigt. Det kommer nog ut en billig Manta 68 på Köp & Sälj inom kort och den händige kan skatta sig lycklig!

Har du någon bild på skadan?? Man blir ju nästan sugen på ett vinterprojekt. Jag har ju lagat och sålt andra av dina brädor innan Fredrik:wink:

• glader

Medlem
    11 september, 2009 vid 23:50

Inte mycket att ta bild på. Det syns ingenting. Den är bara lite mjuk när man klämmer på den. Skulle säkert kunna vara bra vinterprojekt. Måste hitta något nytt innan jag säljer dock.

• Knatte

Gäst
    12 september, 2009 vid 16:27
    glader;575289 wrote:
    Inte mycket att ta bild på. Det syns ingenting. Den är bara lite mjuk när man klämmer på den. Skulle säkert kunna vara bra vinterprojekt. Måste hitta något nytt innan jag säljer dock.

oK, synns det ingeting så lär ju inte ett kort ge så mycket. Men finns det stroppar/footpads i närområdet som gör en lagning till en mardröm:tongue:

• glader

Medlem
    12 september, 2009 vid 18:59
    Knatte;575448 wrote:
    oK, synns det ingeting så lär ju inte ett kort ge så mycket. Men finns det stroppar/footpads i närområdet som gör en lagning till en mardröm:tongue:

Du får nog komma och klämma om det blir aktuellt. I närheten av padsen är det.

• marden

Medlem
    12 september, 2009 vid 19:04

synd jag inte bor lite närmare ett vinterprojekt kunde va kul

måste säga att lars lagningsmetod att lyfta på halva laminatet lät smutt.
    om det nu är laminatet som delat på sig och undre kollagret är helt

• glader

Medlem
    14 september, 2009 vid 05:40

Jag är avundsjuk på er entusiasm inför ett sådant projekt!

• Knatte

Gäst
    14 september, 2009 vid 07:40
    glader;575744 wrote:
    Jag är avundsjuk på er entusiasm inför ett sådant projekt!

Det är ju tanken med ett vinterprojekt.. Att man tar fram det när man har tråkigt, när det är mörk och dimmigt utanför 😀

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga delaminering

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.