Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Laga en trasig kite
-
Laga en trasig kite
Publicerad av anonym-anvandare på 19 juli, 2001 vid 16:26Hej! Undrar vilket som är det bästa sättet att laga en kite?
Jag har fått ett hål i duken, 10 cm i diameter. Måste man sy eller räcker det med spinnacker tejp?
Tacksam för svar och tips/ Andreasanonym-anvandare svarade 23 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
spinnakertejpen är kass, använd lite grövre tejpduk, finns på grans i malmö eller Sjöbergs special sömnad(malmö kolla gula sidorna), tvätta med sötvatten noga, tejpa sedan på båda sidor, jämna ut(gnugga så att det blir varmt VIKIGT! också så att inga bublor synes…) med plast föremål (ej vasst)använd inte draken på en eller två dagar, låt den gärna vila en tre fyra dagar för att vara riktigt säker, väl gjort håller detta järnet…
Mvh Hugo
-
Glöm inte att runda av hörnen på tejpen så sitter den bättre
M v h
Joakim… -
Är det en fetripp kan man sy runt oxå. Funkar grymt på min.
Peps -
Går det bra att sy i en kite med vanlig nål å tråd, eller kan duken slitas sönder pga av hålen efter nålen?
M v h
Joakim… -
är det ett hål eller en rev, tejp kan funka med använd den grövre, är det ett “hål” så använd tejpduk, och klistra på båda sidor o gnugga ordentligt, det kommer hålla väldig bra
-
Hej Joce!
Det går nog bra att sy runt. Hela draken är ju sytt ;-).
Det ver fakktiskt skitbra på Gotland. Och nu får jag dessutom en ny kite med för min börjar delaminera på framtuben :-).
Hoppas vi hörs och ses nångång för gemensam “rip och hopp”.
Har det så länge
Ingo
-
HarDu några bra tips på vart på Gotland man kan köra? Ska dit nu på torsdag(26/7)…
Efter det blir det nog ner till Torö å köra… -
Visst har jag tipps: har kitat på alla stränder utom Norsta Aura. De är långgrunda och fina. Många badgäster nu, så håll dig långt downwind på siderna. Har det så kul och hör gärna av dig efteråt.
Ireviken på norrvästra Gotland (N-V)
Sandviken på östra sidan (SO-SSV)
Ekeviken på Fårö (NW-O)
Norsta Aura på Fårö (N-SO)
Sudersand på Fårö (O-S-W)en bra karta finns på http://www.guteinfo.com/kartor/STRAND.HTM
-
Hej Ingo,
HÖr av mig efter Gotland(Har inte bestämt hur länge jag stannar).Jag är ledig fram till 1:a sep, med undantag för div. omtentor =(
Lär bli ett par svängar ner till torö…
Joce
Logga in för att svara.