• laga kite

Publicerad av anonym-anvandare på 23 juli, 2003 vid 14:59

var ute och kitade idag. Roligt ett tag…
    sömmarna på framtuben gick upp ca 30 cm och inner tuben sprack lika långt. Jag tror jag lämnar in kiten till någon segelmakare eller har någon testat att laga sådan reva själv? kan man laga inner tuben det är ju en så lång reva, vad kan man använda för laglappar de måste ju vara typ 35 cm långa

drakakuten svarade 21 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • drakakuten

Medlem
    23 juli, 2003 vid 17:54

Hej!

Jag kan fixa sådant, åtminstone själva leading edge. Innertuben kan vara lite lurigare men jag har en hel del PU (tillverkar egna tuber) liggandes som man kanske kan limma på. Åker “tyvärr” bort för lite semester men är tillbaka om ungefär två veckor om du kan hålla dig… smirk.gif

Håller på att starta upp en firma för reparationer mm men PRV är pinsamt långsamma så jag har inte kunnat fixa någon hemsida osv ännu men slå mig en signal på 0709-876012 om du vill.

• kitelife

Medlem
    24 juli, 2003 vid 07:40

Det här låter ju jätte intressant! men var är du? vad heter du? ett telefonnummer och Drakakuten är lite klent..

Kan du sy i drakar, selar, boardbags mm. ? eller limmar du bara blåsor…

/Pontus Anders Norling (eller Pan kort : )

• drakakuten

Medlem
    24 juli, 2003 vid 16:09

Hmm, ursäkta att det blev lite kort om information…

Drakar är det generellt inga problem att sy i. Har tillverkat 6-7 drakar av foiltyp och håller på att börja med LEI. Selar och boardbags skulle kunna gå, har dock inte prövat. Beror på tjocklek osv. Har tyvärr ingen industrisymaskin ännu (platsbrist!) men har en maskin som klarar en hel del. En ännu bättre är på gång.

Hade inte tänkt laga bladders men har nu fått tag i PU-film till bra pris så om jag bara får lite tid att experimentera lite så skall jag nog kunna erbjuda det också.

Kommer ev att erbjuda egentillverkade drakar men det är lite osäkert med tanke på patent osv. Foils borde dock inte vara några problem men för LEI måste man betala en slant till de kära franska bröderna. frown.gif

Jag finns i Göteborg men det finns ju bra och billiga alternativ till frakt, tex Bussgods.

Som sagt, en hemsida kommer så fort jag vet vilket domännamn jag skall registrera. Där kommer prislista och annan information finnas. Men det kommer tyvärr inte hända särskilt mycket de två närmsta veckorna pga semester.

Som sagt, telefon# är 0709-876012.

Anders

• sirgomez

Medlem
    25 juli, 2003 vid 04:25

en billigt lim för PU bladders är PATEX från tyskland – jag testade den och det hållar perfekt. den svetsar PU tillsammans. om man har ett hål så räckar det med en droppe på hålen och det är tät.

Lycka till med verksamheten. Har själv syd några speedwing drakar.

• drakakuten

Medlem
    25 juli, 2003 vid 06:55

Tack för tipset! Åtminstone North skickar med just Patex med sina kites.

Har du något tips om var man kan få tag i det? Har sökt men inte hittat något.

Anders

• anonym-anvandare

Medlem
    25 juli, 2003 vid 08:38

Underbart Anders! smile.gif äntligen någon med kompetens och som vet vad det handlar om, som kan lagar kites i vårat område.

Du ska få laga min wipika air blast 8,4 så fort du är igång med verksamheten. smile.gif
    MVH Andreas

• sirgomez

Medlem
    25 juli, 2003 vid 12:00

jag kan fixa dig PATEX. hur mycket vill du ha? ring mig på 0704282135 och vi kan snacka om saken.

Thomas

• anonym-anvandare

Medlem
    25 juli, 2003 vid 17:58

skit bra !
    Om du lär dig att laga bladders och struts så har du nog många trogna kunder, i alla fall vi med gammla wippi drakar crazy.gif

Andi

• henc

Medlem
    25 juli, 2003 vid 18:13

*aennu en som behoever duk-lagning… *

• drakakuten

Medlem
    25 juli, 2003 vid 19:36

Verkar som om det finns en del att göra. Jag återkommer om ett par veckor när jag kommit tillbaka från min semester… dags för lite segling… cool.gif

Anders

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.