Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga kolfibermast..

• Laga kolfibermast..

Publicerad av jesse på 27 augusti, 2017 vid 15:36

Hej!

Pajade min severne red line 430-mast i fredags. Det var tappen på underdelen som gick av. Borde inte vara supersvårt att fixa men jag gör det helst inte själv. I och med att det är en rätt så dyr mast så kanske det är värt att laga!?

Någon som vet någon i södra Sverige som är bra på att laga kolfiber. Kan iofs få upp den till Stockholm om det skulle behövas.

Bifogar bilder på eländet!

Attachment Image
    jesse svarade 7 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • bjorn-daniels

Medlem
    28 augusti, 2017 vid 14:48

Jag har gjort motsvarande lagning för länge sen, inte direkt svårt. Kan vara lite pilligt att få ut biten som sitter kvar i masten. Det som däremot kan vara problem är att få tag i ett nytt rör att ersätta med. Då tog jag en bit från en annan mast som passade och limmade i, höll ett tag men gick ganska fort av igen. Behöver man tillverka ett nytt rör drar genast tiden och kostnaden iväg. Är ju dessutom ett av de mest belastade ställena på masten och helst ska man ha ett rör där fiberna går både längs och vinkelrätt(lika som tappen du brytit av), inte bara lindat som på en mast.

• jesse

Medlem
    3 september, 2017 vid 20:35

Hej Björn!
    Tack för tipset! Jo det verkar rätt så komplicerat att fixa. Ska försöka få tag i en hel underdel av en liknande mast så kan jag kanske använda den tappen. Får bli ett höst/vinterprojekt! 🙂

Tack!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga kolfibermast..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.