• laga segel

Publicerad av stybbe på 3 oktober, 2005 vid 10:55

Vem lagar segel i GBG? Variotop-flärpen på mitt Impact 4.2 har gått av och jag undrar vem som kan laga ett sådant? Finns det någon i GBG som fixar det?

/Stybbe

anonym-anvandare svarade 19 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    3 oktober, 2005 vid 11:01

Hej

Henrik Ottosson i kungälv kan nog fixa det. Han lagar vanliga båtsegel men är en höjdare på surf också. Det ligger på Utmarksvägen i kungälv.

Peter

• basse

Medlem
    3 oktober, 2005 vid 11:02

Tja,
    jag var just nera hos Lund sails i Nya varvet. De skulle ha typ 400 för att sprätta en söm och sedan sy ihop 2 st i mastfickan och sedan stänga igen. Tycker det lät dyrt. Jag snackade med Alex som verkade ha lite koll på segel iaf.

En annan fråga i samma ämne.
    Vilken typ at tråd använder man i vindsurfingsegel? Vad skall man kolla efter på en symaskin om man skulel springa på en gammal skomakarmaskin eller något. Jag fattar ju att en lång arm är att föredra förståss.

• canoya

Medlem
    3 oktober, 2005 vid 11:19

Jag har sytt med björntråd, finns nog i de flesta vanliga sybehörsbutiker.

• hstrom

Medlem
    3 oktober, 2005 vid 13:06

Jag lämnade in en polares segel hos segelmakarn på utmarksvägen i kungälv… Pröjsade 525 har jag för mig för att byta en ruta. O det blev grymt snyggt!!!
    Dom la dessutom inte in vanlig monofilm som va där innan… utan la in förstärkt. Typ exply….

Så jag kan inte annat än att rekomendera dom!

/Jonas

• stybbe

Medlem
    3 oktober, 2005 vid 13:33

500 pix för en bra lagning kan man inte klaga på. Hur lång tid tog det? “Beställde” du tid innan?

/Stybbe

• hstrom

Medlem
    3 oktober, 2005 vid 13:35

Jag har för mig att dom lagade sånna prylar varje tors… Så lämnar du in det på onsd så kan du nog hämta det på tors eftermiddag eller på fredag….
    Men ring o kolla med dom annars…
    Ligger på utmarksvägen 8. Hade mitt jobb precis under dom innan… så det va nära o bra… hehe

• surfjohan

Medlem
    3 oktober, 2005 vid 13:52

Kan du inte ta med Evas segel till jobbet en dag då?

• basse

Medlem
    3 oktober, 2005 vid 14:01

525 för en ny ruta var ju bra. Men i mitt segel var det bara sömamr som gick och 400 för att laga 2 sömmar, även om det är lite pill att sprätta och sy ihop så tycker jag det var lite mycket.

Ja ja, så är det och det är bara att acceptera. Pejja å va gla som det heter.

• hstrom

Medlem
    3 oktober, 2005 vid 19:17

JO.. kan ju vara lite dyrt.. men om man ska sprätta upp sömmarna o sen sy nytt så tar det väl ungefär lika mkt tid som att srätta upp o sy dit en ny ruta… tror inte materialet kostar så mkt. Har för mig att han tog timdebitering när jag gjorde det.

Johan: det kan jag nog göra nån dag… när jag får min bil…

/Jonas

• anonym-anvandare

Medlem
    3 oktober, 2005 vid 22:14

Björntråd är nog inte att rekommendera…
    Köp dacrontråd, finns hos segelmakarna och deras grossister.
    Symaskin med lång arm är nog bra men svår att hitta. Vanlig ateljemskin funkar helt ok. Använd minst 120 – nål. TSSS

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.