Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Laga tillfälligt med silvertejp?
-
Laga tillfälligt med silvertejp?
Publicerad av hengo på 27 juli, 2007 vid 21:18Har en kite jag förmodligen kommer att använda en gång till (imorn) innan den eldas upp. Tyvärr går det nog inte att få tag på spinnakertejp i någon affär i morgon och jag har en 15cm reva på ett läbbigt ställe. Då till min fråga,
någon som testat att tillfälligt laga med silvertejp? Kanske bara faller av? kommer ju iallafall att se coolt utlangens_kite svarade 17 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
jag har lagat min ena med silvertejp fast mindre reva och itne så farligt ställe men funkar utmärkt, satte tejp på båda sidorna och lät det sitta kanske ett dygn innan jag andvände den.
-
Funkar säkert skitbra…. gnugga på tejpen, så den blir varm. Då härdar limmet fortare. Hade det varit sommar kunde du lagt den i solen…
-
Det finns silvertejp med temperaturbeständigt klister så inte kladdet blir mjukt och segt och glider vid belastning om kiten legat och solat sig lite (om det nu blir någon sol och värme i svedala i år).
-
tesa tejp är bättre det lossnar inte när den blir blöt ta hårtorken och värm lite när du har satt dit den jag har kört i ett år med det..
-
hengo;400747 wrote:[..]någon som testat att tillfälligt laga med silvertejp?
Kanske är lite sent nu, men i alla fall: Du kan laga hur mycket som helst med gaffa; har kört i en månad med en enmetersspricka som vi gaffade ihop. Vi gjorde inte som med spinnakertape (bara en remsa på var sida) utan ett ganska seriöst gärdesgårdsliknande mönster. Höll som fan.
Skulle akta mig lite för Biltemas gaffa dock. Billig, men den har inte normal kvalité…
Berätta hur det gick!
Christian
-
Paddlade kanot i Kalixälven i 2 veckor…. efter en vecka ”sprack” den ena alu-kanoten. Vi lagade den med silvertape… fick göra om det efter ett par dagar, men den tejpen räddade vår tripp.
-
jai vil påpeke at silverteip är nått som stör ozonelaget. Dermed vil du vära med at öke den globaliserte uppvärmingen som resulterer i at syd- och nord-polen smelter. Det öker vattenståndet och neset och holland sjunker. Derfor vil jai anbefale deg at tenke noga igjennom vad du gjör när du anvender silverteip
-
Jag skulle vilja anbefalla dig att göra samma sak när du skall skriva ett inlägg här på Steffo.
-
rapport:
Det höll på ena lagningen.. Men på den som var lite mer kritisk och satt extremt nära ”gummiskydden” på LE höll det inte. Vilket inte var så konstigt eftersom att det var typ 1 centimeters yta på ena kanten för tejpen att festa på.. Men men, grym dag blev det!
-
@hengo 401200 wrote:
rapport:
Det höll på ena lagningen.. Men på den som var lite mer kritisk och satt extremt nära ”gummiskydden” på LE höll det inte. Vilket inte var så konstigt eftersom att det var typ 1 centimeters yta på ena kanten för tejpen att festa på.. Men men, grym dag blev det!
SS fuel 9m -03 !!!!!!!
Blev det nå film?
Logga in för att svara.